Pellegrinis med "skadade" fenor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Pellegrinis med "skadade" fenor

    Frågar är; Är det skador eller missbildningar, eller?
    De har haft de sedan jag köpte dem. Sedan dess har fiskarna vuxit 50% men samma skador kvarstår. Mer tålamod?
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • Pabbe
    NCS Medlem
    • september 2006
    • 1805

    #2
    Ser onekligen mysko ut när alla har defekt ryggfena. Skador borde ju växt ihop när de växt så pass mycket. Missbildning eller tecken på bristsjukdom av något slag. Vitamimbrist kanske? Ingen aning.

    Kommentar

    • RobinH
      Användare
      • augusti 2008
      • 2150

      #3
      Kan vara så att om yngel/ungfiskar går för trångt och får svåra skador när dom e små så kan skadorna bestå, vilket i detta fallet verkar vara permanenta skador! tror inte det är missbildning, men man vet aldrig.
      Synd dom ser så "förstörda" ut!
      CA

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        De såg så ut i affären, men jag hade hoppats på att de skulle växa ut. Jag får nog ta en funderare hur jag ska göra. Det är ju inte så kul när de ser ut så här!!
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • chippog
          Användare
          • augusti 2008
          • 251

          #5
          stackars dre! du har det inte lätt! dödsfall i karet, fiskar med söndrigar fenor, bor på sveriges baksida, ... vad kommer härnäst? nä nu hoppas jag verkligen att det blir nåt positivt!!!
          en kan bli beroende av att sitta framför karet

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Nej nu är det kört!
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • KuRtaN
              Användare
              • februari 2008
              • 778

              #7
              Ursprungligen postat av chippog
              stackars dre! du har det inte lätt! dödsfall i karet, fiskar med söndrigar fenor, bor på sveriges baksida, ... vad kommer härnäst? nä nu hoppas jag verkligen att det blir nåt positivt!!!
              Haha Ja du får flytta ner hit till resten av Jordätarbefolkningen så kan vi trycka på butikerna ännu mer att ta hem jordätare =)
              Men fan va tråkigt att du haft oflyt det senaste, men det kan ju bara bli bättre?
              Over and out // Mathias

              Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

              Kommentar

              Arbetssätt...