Oceanson

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doohan
    NCS Medlem
    • augusti 2004
    • 1607

    Oceanson

    Dessa akvarium har runda hörn. Inbillar mig att det måste förvränga sikten in i akvariet rejält mycket. Någon här som sett dessa akvarium i verkligheten och kan kommentera min fundering?

    Grymt akvarium i övrigt

  • specmats
    Användare
    • december 2004
    • 3060

    #2
    har sett dom irl och de ser fina ut men de har enligt rykten från några som jobbar i branschen dålig kvalite.., som sagt hörsägen
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

    Akvarie-setup (Salt)

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      DE finns i flera utgåvor på bromma zoomarknad i Stockholm och jag tycker inte det krökta glaset förvränger insynen så det stör. Det är ändå rätt tvära svängar.

      De är byggda av glas och vad skulle vara dålig kvalitet? Silikonet? Kringutrustning?
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • specmats
        Användare
        • december 2004
        • 3060

        #4
        passform va ja hört
        Tropheus Duboisi halembe, so
        Melanochromis Auratus, vf
        Synodontis Petricola, odlade

        Akvarie-setup (Salt)

        Kommentar

        • doohan
          NCS Medlem
          • augusti 2004
          • 1607

          #5
          Dom

          har intressant spec. Redo för sump med hål och sådant klart om jag inte missförstått infon. Deras 1800L skulle vara kul att kika på. Det är ju 2m högt(totalt) och 2,53m långt o 85cm djupt, höjden på akvariet är 110cm! Perfekt för salt och plattfiskar typ diskus o scalarer. Men varför inte en massa troffar eller petrochromisar

          Kommentar

          • specmats
            Användare
            • december 2004
            • 3060

            #6
            och dom är billiga nej ja vill inte såga en produkt ja inte har nån egentlig aning om utom rykten då och det skulle vara kul ifall det blev motbevisat med positiv praktisk respons för dessa akvarium ser läckra ut, verkligen
            Tropheus Duboisi halembe, so
            Melanochromis Auratus, vf
            Synodontis Petricola, odlade

            Akvarie-setup (Salt)

            Kommentar

            Arbetssätt...