superkiller

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • asker
    Användare
    • oktober 2009
    • 46

    superkiller

    Hjälper det att blanda Superkiller i maten om diskusen skiter "långa korvar på rad" ? eller finns bättre sätt att kurera?
  • kaj.p
    Användare
    • april 2002
    • 2294

    #2
    Beror på vad du menar med långa korvar irad? Vit fast skit brukar tyda på flagelater eller mask, lös vit skit typ fogskum bakterier. Är skiten inte vit så är det oftast ok Om nu skit kan vara ok
    Och om det går o blanda superkiller i käket är också svårt o veta eftersom det inte är innehållsdeklarerat.
    Vanligast är dock att läkemedel i torrform aktiveras när det kommer i kontakt med vätska och då skall det användas omgående så min gissning är nej.
    Diskussällskapet
    www.diskusforum.se

    Kommentar

    • asker
      Användare
      • oktober 2009
      • 46

      #3
      Tack för ditt svar Kaj. Jag vet att du kan detta med diskus. Nej skiten är inte vit den är fast, lång men mörk och liksom uppdelad. Trodde att den skulle vara kort som stora riskorn annars va det nåt fel. Ingen anledning till oro alltså? Funderade annars på att blanda Superk i tinad stendkermix och frysa om.

      Kommentar

      • Bos
        Användare
        • april 2005
        • 47

        #4
        Ursprungligen postat av asker
        Tack för ditt svar Kaj. Jag vet att du kan detta med diskus. Nej skiten är inte vit den är fast, lång men mörk och liksom uppdelad. Trodde att den skulle vara kort som stora riskorn annars va det nåt fel. Ingen anledning till oro alltså? Funderade annars på att blanda Superk i tinad stendkermix och frysa om.
        Det är inget problem med din skit om den ser ut som du beskriver.
        Diskfisk

        Kommentar

        • asker
          Användare
          • oktober 2009
          • 46

          #5
          Tack för svaren Då kan jag sova lugnare i natt :-)

          Kommentar

          Arbetssätt...