Dags för nytt akvarium :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tony Tiger
    Användare
    • december 2009
    • 182

    Dags för nytt akvarium :)

    Då har tiden kommit för att börja planera en ny burk. Tanken är ett 720l som kommer vara hem för 2 Jagger, 2 Dovii och 2 Endlicheri fengäddor
    Tänkte ge den här sammansättningen en chans men får väl se hur de artar sej beroende på tillväxt, aggressioner m.m. men hoppas att de funkar får man ju
    Inredningen har jag tänkt mej mörk o läskig. Rötter, grenar, mörk sand,löv,gråsten m.m
    Vill försöka få så mycke djup i burken som möjligt så har tänkt att skippa bakgrund utan istället sätta svart film på baksidan och bygga med rötter o grenar.
    Har en tanke angående ljuset, kan man sätta rampen längst fram o kanske bara ha det främsta röret tänt för att lura ögat att de är djupare än va de är??

    Kom gärna med fler ideèr och förslag för mitt framtida monsterkar
    1000l CA..... i trappen!!!
  • Thommy
    Användare
    • februari 2011
    • 84

    #2
    Det finns lysrör som man sätter antingen bakom akvariet eller på ger coolt ljus,kanon om man vill ha lite mörkare i tanken,kommer inte i håg vad dom heter bara,vi sålde dom i zoo butiken.dom är inkapslade med sugfötter.

    Kommentar

    • Tony Tiger
      Användare
      • december 2009
      • 182

      #3
      Ursprungligen postat av Thommy
      Det finns lysrör som man sätter antingen bakom akvariet eller på ger coolt ljus,kanon om man vill ha lite mörkare i tanken,kommer inte i håg vad dom heter bara,vi sålde dom i zoo butiken.dom är inkapslade med sugfötter.
      Låter häftigt, värt att kolla upp Har varit lite inne på att köra med spottar annars, någon som har testat?? Bilder??
      1000l CA..... i trappen!!!

      Kommentar

      • RobinH
        Användare
        • augusti 2008
        • 2150

        #4
        Ursprungligen postat av Tony Tiger
        Då har tiden kommit för att börja planera en ny burk. Tanken är ett 720l som kommer vara hem för 2 Jagger, 2 Dovii och 2 Endlicheri fengäddor
        Tänkte ge den här sammansättningen en chans men får väl se hur de artar sej beroende på tillväxt, aggressioner m.m. men hoppas att de funkar får man ju
        Inredningen har jag tänkt mej mörk o läskig. Rötter, grenar, mörk sand,löv,gråsten m.m
        Vill försöka få så mycke djup i burken som möjligt så har tänkt att skippa bakgrund utan istället sätta svart film på baksidan och bygga med rötter o grenar.
        Har en tanke angående ljuset, kan man sätta rampen längst fram o kanske bara ha det främsta röret tänt för att lura ögat att de är djupare än va de är??

        Kom gärna med fler ideèr och förslag för mitt framtida monsterkar
        Det låter intressant att se hur länge kombinationen Dovii/Managuense kan fungera!
        Se nu till att hålla oss uppdaterade med info och foto
        Och Lycka till
        CA

        Kommentar

        • Tony Tiger
          Användare
          • december 2009
          • 182

          #5
          Ursprungligen postat av RobinH
          Det låter intressant att se hur länge kombinationen Dovii/Managuense kan fungera!
          Se nu till att hålla oss uppdaterade med info och foto
          Och Lycka till
          Ha ha ja de ska jag absolut göra när tiden kommer
          Men faktiskt så va bland den första erfarenheten jag fick om arter som inte kan hålla sams, att det handlar en hel del om art men också mycket om individ när man blandar vilt!
          man kan ha tur ibland men också otur

          Själv så är mitt största problem en Guldsöm hane på ca 20cm som är precis rabiat, slår mot rutan när man går förbi och ska man sen ner med händerna i karet får man räkna med att han på alla sätt försöker "ha ihjäl" dom. Han går ihop med både en Jd och en Urophtalmus hane i samma storlek som han spöar på med jämna mellanrum.

          Antar att dom inte kallas "green terror" för inget
          1000l CA..... i trappen!!!

          Kommentar

          Arbetssätt...