helt fel site kanske, men visst var han strålande?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Botia
    Användare
    • juni 2009
    • 63

    helt fel site kanske, men visst var han strålande?

    Någon som följt Maharajah i Frankrike?

    Med risk för att bli utbuad på ett akvarieforum så chansar jag ändå,
    efter placering 1-2-2 så kom det äntligen en 1:a till i raden och jag blev verkligen glad igår

    Denna gång över ett drygt 4 km långt lopp, ett lugnt "inledningsvarv" och sen övertagande av frontposition, så drog han hela vägen hem - vill gärna påstå att han drog frankrike sönder och samman i detta styrkeprov

    Efter andraplatserna i dels Prix d'Amerique och dels i Prix de France så satt denna vinst bra och var säkert finfint för självförtroendet också.

    Visserligen blev det stryk 2 ggr på raken av Ready Cash, Men man får ju se det så också - Ready är ju mer härdad i tuffare gäng än vad "vår" Maharajah är -så med det i facit och om han får vara frisk så tror jag fransmännen har ett stort hot nästa år i Prix d'Amerique -12.

    Dessutom årsdebuterar snart snygge Commander Crowe, även han för närvarande i frankrike - där han vässats inför eliten i år. Efter en tids vila är det så dags igen, även detta lopp på vincennes - tror det var 5 mars? och jag hoppas vi får se honom i sverige snart igen - det snackas iallafall om att han siktar på Elitloppet och det vore väl inte fy skam

    Nå - titta på Maharajah som vann igår och njut, har ni sett det - så tåls det att se igen
    (nr 13 då):

    Prix de Paris 2011 - http://www.resultat-pmu.fr - Vidéo du Quinté+ de Dimanche 20 février 2011 à Vincennes - Victoire du 13 Maharajah ( Orjan Kihlstrom )



    även http://www.youtube.com/watch?v=VB2Ibfu9hfs&NR=1
    är klart sevärd, om än lite snöplig, med andraplatsen i Prix d'Amerique

    /Lotta
    Senast redigerad av Botia; 22 februari 2011, 01:35.
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    #2
    "Mr Iceman" gubben i lådan och Maharaja var outstanding! Där fick grodätarna i halsen!
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • tege
      Användare
      • februari 2005
      • 2753

      #3
      Bara att ställa sig i hyllningskören

      Alltid lika kul när det går bra där nere i Frankrike.
      https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

      Kommentar

      • Botia
        Användare
        • juni 2009
        • 63

        #4
        Ursprungligen postat av Wilhelm
        "Mr Iceman" gubben i lådan och Maharaja var outstanding! Där fick grodätarna i halsen!
        japp - visst är det så och över den distansen och med de doseringarna var det en enorm prestation. Gillar också Mr Iceman skarpt - jag känner honom inte - men han verkar vara en en riktigt hästkarl som inte driver hästen mer än han känner att de klarar, det respekterar jag.
        mvh Lotta

        Kommentar

        • Botia
          Användare
          • juni 2009
          • 63

          #5
          Ursprungligen postat av tege
          Bara att ställa sig i hyllningskören

          Alltid lika kul när det går bra där nere i Frankrike.
          Nice ja faktiskt är det riktigt roligt att vårat gäng lyckas sätta sig i respekt också. Sällan har en tvåa i de största loppen blivit så omtalade som just i år och att få sätta en etta innan hemsorti var ju galant
          mvh Lotta
          Senast redigerad av Botia; 22 februari 2011, 21:32.

          Kommentar

          Arbetssätt...