Fisken äter inte )=

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dödfisk
    Användare
    • februari 2011
    • 16

    Fisken äter inte )=

    Ja har köpt mig frontosa cirka 30 cm ja köpte denna till mitt Malawikar för att försäljaren sa att de gick bra vet att det inte är malawi Vet ni om det går att blanda dom ? Men problemet är att han inte äter vet att han är långsam o så så ger han tid men han vill inte ha )= . han har vart i karet i 4 dagar snart utan stora mängder mat. Tror ni att det är för att han är rädd och kommer snart börja äta eller vad kan vara problemet?
  • Patric
    Användare
    • juli 2007
    • 189

    #2
    testa att dra in helt på maten nån eller några dagar och nån dosering salt,det brukar göra susen för mig när jag har nån som inte är så pigg på mat,det kan vara nitrit som är orsaken.

    mvh patric

    Kommentar

    • h0llowman
      Användare
      • april 2010
      • 106

      #3
      kanske matvägrar pga ensamhet????? köp han några mer av samma sort kanske det blir fart på han =)..

      Kommentar

      • endymion

        #4
        Det brukar ta rätt lång tid innan frontoser äter efter att man flyttat dem. När jag hämtade min avelgrupp tog det 2.5 vecka innan de åt. När jag flyttade dem till ett nytt akvarie i lokalen matvägrade de en vecka. Har hört om fall när de matvägrat 3-4 veckor efter flytt.

        Kommentar

        • Thommy
          Användare
          • februari 2011
          • 84

          #5
          Ursprungligen postat av Dödfisk
          Ja har köpt mig frontosa cirka 30 cm ja köpte denna till mitt Malawikar för att försäljaren sa att de gick bra vet att det inte är malawi Vet ni om det går att blanda dom ? Men problemet är att han inte äter vet att han är långsam o så så ger han tid men han vill inte ha )= . han har vart i karet i 4 dagar snart utan stora mängder mat. Tror ni att det är för att han är rädd och kommer snart börja äta eller vad kan vara problemet?
          Hejsan,jag har en frontosa runt 30 som e ensam,tillsamans med fire fish och rödrubin.Han kommer alltid när dom andra är klara typ så man får vänta å mata tills han letar sig fram,det gog ett tag när jag fick hem han med ca 7 8 dar innan han käkade h Thommy.

          Kommentar

          • Dödfisk
            Användare
            • februari 2011
            • 16

            #6
            Ursprungligen postat av Thommy
            Hejsan,jag har en frontosa runt 30 som e ensam,tillsamans med fire fish och rödrubin.Han kommer alltid när dom andra är klara typ så man får vänta å mata tills han letar sig fram,det gog ett tag när jag fick hem han med ca 7 8 dar innan han käkade h Thommy.
            haha okeeeey låter nice han har inte ätit än är inne på 6 dagen nu är orolig som tusan men kanske bara för att ja är lite nybörjare haha men får hoppas att han äter snart. Ni tror inte det bror på att han är med Mbunas och inte sin sort som han inte äter ? han måste ju äta nån gång liksom

            Kommentar

            Arbetssätt...