Tanganyika bilder utom tropheus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Per B
    svarade
    Ursprungligen postat av Suma
    Så Nicolsin hamnade i skamvrån.Var det skolk eller slarv med gramatikläxan?
    Det var på grund av mobbning av klasskamrater! Två nicolsi-honor går nu och tuggar. Den ena har ett eget akvarium eftersom hon knappt hade någon stjärtfena kvar. Den andra får gå kvar i stora akvariet. Hanen åkte in i skamvrån för att mitt 385-litersakvariet såg tomt ut - så när som på en ensam Nicolsi-hane. Varken Taeniatus-paret, lejonhuvudena eller N. transvestitusarna förmådde stå emot Nicolsi-busen utan tryckte i olika gömställen...

Lämna en kommentar:

• Suma
    svarade
    Ursprungligen postat av HåE
    Härliga färger på den burtonin Suma. På den sista bilden ser den nästan ut som en calliptera i färgen.
    Det skulle varit trevligt ifall även de o-dominanta vågade visa lite färger och då komplementfärgen till alfahannnens blå dvs gul...men nu är de iskreta..

Ursprungligen postat av Per B
    Grymma fiskar Astatotilapia burtoni , en gammal favorit. Nu för tiden tycker jag aggressiva munruvare är mest till besvär - mina Pseudocrenilabrus Nicolsi har jag varit tvungen att sätta i skamvrån.
    Visst är Burtonin lite instabil i humöret, fast mesta tiden arg...De går med Callochromis,Paracyprichromis och Callochromis å lite malar.Går bra ännusålänge. Så Nicolsin hamnade i skamvrån.Var det skolk eller slarv med gramatikläxan?

Lämna en kommentar:

• Per B
    svarade
    Grymma fiskar Astatotilapia burtoni , en gammal favorit. Nu för tiden tycker jag aggressiva munruvare är mest till besvär - mina Pseudocrenilabrus Nicolsi har jag varit tvungen att sätta i skamvrån.

Lämna en kommentar:

• HåE
    svarade
    Härliga färger på den burtonin Suma. På den sista bilden ser den nästan ut som en calliptera i färgen.

Lämna en kommentar:

• Suma
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    Coolt. Är den skillanden beroende på rang i gruppen eller ålder skulle du säga?
    Vet inte, 2a bilden är från december förra året. Det var ingen flipp-flopp kulörförändring direkt utan kom mer smygande. Har 2 större hannar vilka går i blått,det är den dominante på bilden, den andre är bramycke blekare blå....åsså en mindre hanne som klär sig mest i kvinnokläder ännu sålänge.

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Coolt. Är den skillanden beroende på rang i gruppen eller ålder skulle du säga?

Lämna en kommentar:

• Suma
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    Snygg! Kan dina växla färg till gult?
    Växlar inte nuförtiden, men såg ut såhär tidigare. Det är samma hanne.
    Senast redigerad av Suma; 21 August 2012, 19:59. Anledning: mer text tack

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Snygg! Kan dina växla färg till gult?

Lämna en kommentar:

• Suma
    svarade
    Classic

Astatotilapia burtoni

Lämna en kommentar:

• cichlids4fun
    svarade
    Ursprungligen postat av Carliz
    Hur gamla är ynglena på bild 1 ?
    allt mellan nån vecka och 4 kanske

Lämna en kommentar:

• Carliz
    svarade
    Hur gamla är ynglena på bild 1 ?

Lämna en kommentar:

• cichlids4fun
    svarade
    några princessbilder

Lämna en kommentar:

• cichlids4fun
    svarade
    Blir väll en liten familjegrupp såsmåningom...De är verkligen kladdiga i kulörsättningen å ingen är den andra lik.

nä hä

Lämna en kommentar:

• Suma
    svarade
    [QUOTE=tege;877551]Synd du bor lite långt bort, annars hade jag gärna köpt en 20-30 yngel av dig.[/QUOTE

Nörden har ingen lag..bara att flytta till Tuve...

Lämna en kommentar:

• tege
    svarade
    Lite mer Cyprichromis leptosoma Kitumba..
    Synd du bor lite långt bort, annars hade jag gärna köpt en 20-30 yngel av dig.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...