Vilken jordätare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonny
    Användare
    • mars 2010
    • 231

    Vilken jordätare?

    Har tänkt dra igång ett kar med måtten 200-60-55 o ha däri några diskus, tetror kanske ngn skalar o ngn jordätare.
    Min fråga e då vad för ngn jordätare skulle passa i detta kar?
    Har hållt de andra fiskarna innan men aldrig ngn jordätare.
    Tack på förhand
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Välkommen hit och ett riktigt bra val. Jordätare är riktigt läckra!

    Du kan i princip ha vilken jordätare som hellst i det akvariet. Kanske undvika Satanoperca Deamon som är kaxigast av dem (mig veterligen). Inte heller någon av puckehuvudena. Steindachneri, pellegrini, crasilabris (förhållandevis bråkiga, men variationer finns definitivt). Undvik också Retroculus, de är rätt tuffa stora och vill ha strömt.Det blev en hel del undantag, jag har lagt dem som undantag på grund av diskusarna som kanske inte uppskattar bråkiga individer.

    Personligen skulle jag köra på 4st Guianacaras.


    Du skulle också kunna ha någon av de större, exempelvis dessa:

    eller dessa:
    Senast redigerad av DaRe; 11 februari 2011, 23:05.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Jonny
      Användare
      • mars 2010
      • 231

      #3
      Tackar för svaret.
      Jag har tittat lite på altifronsen, tycker att det e en riktigt fin firre. men tycker det e bättre o höra sig för innan man gör inpulsköp på ngn fisk som sen kanske inte hade funkat, för det e ändå diskus som jag i första hand e ute efter.
      Jonny.

      Kommentar

      • KuRtaN
        Användare
        • februari 2008
        • 778

        #4
        Du kan i princip ha vilken art som helst, men köp gärna en grupp på 8-10 djur som du låter para ut sig så behåller du 5-6st. G. Surinamensis är riktigt snygga också. Även G. Abalios.
        Lycka till och kul att en till väljer jordätare!
        Over and out // Mathias

        Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

        Kommentar

        • Jonny
          Användare
          • mars 2010
          • 231

          #5
          Har även funderat på A.heckelii, tycker att detta oxå e en riktigt fin fisk.
          Jaja man har lite tid till o fundera, först ska man bli av med fisken som e i karet nu o sen ska det omsilikonas först o även monteras slimline.
          Så det ligger en bit fram i tiden, men då ska man väl ha funderat färdigt o skaffat sig mer info om den art man bestämmer sig för

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Alltid bra att fundera. Sök lite på Youtube och spana i butiker så får du inspiration. Jag gillar ju Guianacara och där kan jag rekommendera dessa filmer:


            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Jonny
              Användare
              • mars 2010
              • 231

              #7
              Ojoj riktigt fina fiskar det där med, blir nog en hel del o gå igenom innan man väl kommer att bestämma sig, men det e ju en del av nöjet oxå

              Kommentar

              • Jonny
                Användare
                • mars 2010
                • 231

                #8
                Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


                Här är rätt snygga Altifrons..

                Kommentar

                Arbetssätt...