Eheim professionel II 2028 problem...

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    Eheim professionel II 2028 problem...

    Jag har en begagnad Eheim Professionel II, 2028. Jag har dock ett problem med denna och det är att pumphjulslocket var trasigt tidigare. Nu har jag skaffat ett nytt och det satt bra direkt. Problemet var när jag skulle köra igång pumpen...för då lossade pumphjulslocket efter en stund och det är ju mycket märkligt.

    Fattas det någon mer detalj som håller fast det hela? Är det någon som vet hur det sitter? Nu är det ju rotordelen med en stav och två svarta gummipluppar i var ände. Pumphjulslocket trycks på ena gummipluppen med staven inuti och sedan spänner man fast den med en clips. Denna släpper när jag provkörde och jag fick aldrig pumpen att dra runt vattnet innan den släppte.

    Det känns som om det fattas någon del fortfarande...men eftersom jag aldrig tidigare ägt denna pump eller haft den igång så är det svårt att veta hur det ska se ut så därför vore det bra med råd och tips...
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Keine anung, men kanske hittar du nåt här:

    eller här
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    Arbetssätt...