Diskusbilder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • kaj.p
    svarade
    Jag med Men knappast i sällskapskaren.

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Men Stendker har ju många fler i sina burkar!

    Lämna en kommentar:


  • kaj.p
    svarade
    Klokt val Norrland Men ang videon så tycker jag nog att det var lite o ta i.
    Lagom är bäst som det heter.

    Lämna en kommentar:


  • Norrland
    svarade
    Tror jag ska sadla om med discus efter en massa år med troffar. Känns som ett bra val. Dvs, inget mer vatten på golvet varje gang man gar förbi burken. Tycker ni man kan ha sa har manga discusar i en burk?

    http://www.youtube.com/watch?v=SKu01...eature=related

    Lämna en kommentar:


  • Bos
    svarade
    Ja - jag fick honan att leka några gånger med en av sina söner, men det blev bara stor romkaka varje gång.
    I och för sig är det ännu inte för sent. Hon lever fortfarande men är gammal.

    Lämna en kommentar:


  • kaj.p
    svarade
    Ursprungligen postat av Ove Planstedt
    Finns det någon som lyckats odla Heckelkross X Heckel?
    Heckel odlingar är ju inte vanligt dokumenterat finns inte många. Svårigheten brukar vara o få igång honorna I de cross som blir är det hanen som är heckel. Boss här på forumet fick lek Heckel x Cuipeua har sedan för mig att honan fick ihop det med en av sönerna (rätta mig om jag har fel Bosse)
    Annars korsar de sig naturligt i det vilda o den mest attraktiva är den population som finns i Rio Ica och de röda ovan har säkert anförvanter därifrån. Dessa också hannarna är de bruna o de röda är honorna.

    Lämna en kommentar:


  • Ove Planstedt
    svarade
    Ursprungligen postat av kaj.p
    Hej Ove helt rätt detta är rödtukos x heckel Jag har pckså ett par Cobolt x heckel men de är ena tjuriga saker o få igång. Men planen var om jag inte fick igång någon av dem skulle de sättas ihop.
    Jag har också en cross heckel x brun som väntar på o få komma till Sverige. Men det blir vinterns projekt.
    Finns det någon som lyckats odla Heckelkross X Heckel?

    Lämna en kommentar:


  • RobinH
    svarade
    Ursprungligen postat av kaj.p
    Hej Ove helt rätt detta är rödtukos x heckel Jag har pckså ett par Cobolt x heckel men de är ena tjuriga saker o få igång. Men planen var om jag inte fick igång någon av dem skulle de sättas ihop.
    Jag har också en cross heckel x brun som väntar på o få komma till Sverige. Men det blir vinterns projekt.
    Den var ju riktigt fin..

    Lämna en kommentar:


  • Ove Planstedt
    svarade
    Ursprungligen postat av kaj.p
    Hej Ove helt rätt detta är rödtukos x heckel Jag har pckså ett par Cobolt x heckel men de är ena tjuriga saker o få igång. Men planen var om jag inte fick igång någon av dem skulle de sättas ihop.
    Jag har också en cross heckel x brun som väntar på o få komma till Sverige. Men det blir vinterns projekt.
    Den var riktigt fin, skulle vilja se den "bruna" föräldern.

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Ojojoj, cool bild!

    Lämna en kommentar:


  • kaj.p
    svarade
    Hej Ove helt rätt detta är rödtukos x heckel Jag har pckså ett par Cobolt x heckel men de är ena tjuriga saker o få igång. Men planen var om jag inte fick igång någon av dem skulle de sättas ihop.
    Jag har också en cross heckel x brun som väntar på o få komma till Sverige. Men det blir vinterns projekt.

    Lämna en kommentar:


  • Ove Planstedt
    svarade
    Jag blir lite nyfiken vad som ligger bakom "crossen", förutom Heckel då, jag gissar på en röd turkos

    Lämna en kommentar:


  • Alexander Ylipää
    svarade
    Waowsa Kaj!

    Bra timing där. Riktigt granna firrar. Kommer dessa att synas i Malmö i November?

    Lämna en kommentar:


  • Banderad
    svarade
    Grymt fina heckel cross Kaj.

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Coola bilder särskilt sista med ätande yngel! Det måste jag se live någon gång!!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...