Diskusbilder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • kaj.p
    svarade
    Va det kommer ju nya hela tiden

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Vi saknar massor av bilder på denna art, konstigt nog.

    Symphysodon discus

    Lämna en kommentar:


  • kaj.p
    svarade
    Så då har det fått komma i lite VF diskus också från Rio Amana.

    Lämna en kommentar:


  • Banderad
    svarade
    Ursprungligen postat av Scrap
    Här är mina
    Riktigt fina! Jag gillar formen på den sista fisken, grymt snygg!

    /Jocke

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Vilka skönheter!

    Lämna en kommentar:


  • Scrap
    svarade
    Här är mina

    Lämna en kommentar:


  • Banderad
    svarade
    Ursprungligen postat av Norrland
    Vet inte men funderar pa ca 200 gal acrylic. Ska forst lasa up mig pa fisken och hälla lite tid på detta innan jag tampas med en uppsjö av hobby-problem. Ska köpa lite diskus böcker idag...och se ifall jag fortfarande vill kora vidare med dessa tankar. Men väldigt lugnt o fint ser det ut med dessa fiskar och dom erbjuder massor av hobby enligt vad jag redan vet.
    Absolut, intressanta och vackra fiskar. Du gör rätt i att läsa på. Jag var aktiv på diskusforum och läste lite böcker runt ett halvår innan jag skaffade mina.

    Lycka till nu

    /Jocke

    Lämna en kommentar:


  • Norrland
    svarade
    Ursprungligen postat av Banderad
    Hur stort kar har du till dina framtida plattfiskar? Mina går i ett bb-kar på 312 liter. Från början var det 12st små ungfiskar. Av dessa 12 är det 8st som har blivit fina vuxna fiskar. Jag tycker det är alldeles lagom i det karet, men om man håller dem med inredning, bottensubstrat, andra fiskar med mera hade det kanske känts lite tätt. Dessa är mina första diskusar, så jag har aldrig provat att hålla dem på annat sätt.

    /Jocke
    Vet inte men funderar pa ca 200 gal acrylic. Ska forst lasa up mig pa fisken och hälla lite tid på detta innan jag tampas med en uppsjö av hobby-problem. Ska köpa lite diskus böcker idag...och se ifall jag fortfarande vill kora vidare med dessa tankar. Men väldigt lugnt o fint ser det ut med dessa fiskar och dom erbjuder massor av hobby enligt vad jag redan vet.

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Hehe ja det har du rätt i

    Lämna en kommentar:


  • Jonny
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    De sista morphen ser lite väl sönderavlad ut!!!
    Han var väl den enda i det karet som var naturlig

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    De sista morphen ser lite väl sönderavlad ut!!!

    Lämna en kommentar:


  • kaj.p
    svarade
    Här är också rätt många Rädda blir de med

    Lämna en kommentar:


  • Banderad
    svarade
    Ursprungligen postat av Norrland
    Tror jag ska sadla om med discus efter en massa år med troffar. Känns som ett bra val. Dvs, inget mer vatten på golvet varje gang man gar förbi burken. Tycker ni man kan ha sa har manga discusar i en burk?

    http://www.youtube.com/watch?v=SKu01...eature=related
    Hur stort kar har du till dina framtida plattfiskar? Mina går i ett bb-kar på 312 liter. Från början var det 12st små ungfiskar. Av dessa 12 är det 8st som har blivit fina vuxna fiskar. Jag tycker det är alldeles lagom i det karet, men om man håller dem med inredning, bottensubstrat, andra fiskar med mera hade det kanske känts lite tätt. Dessa är mina första diskusar, så jag har aldrig provat att hålla dem på annat sätt.

    /Jocke

    Lämna en kommentar:


  • Getingen
    svarade
    Det går ju men det var inte vidare snyggt. Sen gillar jag inte färgmixen. Max 2 olika arter och då ska dessa vara relativt lika i utseende.

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Jag iddes inte räkna hur många fiskar det var i akvariet och inte räkna ut hur stort akvariet är

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...