Plexiglas, hur kapa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #16
    Isolerplast funkar utmärkt men släpper inte igenom fullt lika mycket ljus som glas. Det är bara att klippa. Den tunnaste böjer sig om de är långa. http://www.willabgarden.se/tillbehor.asp?AvdID=190
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #17
      Jag var in ocj beställde glas idag hos min lokala glashandlare Göthes glas. Dock skull ejag på 720 karet vilja ha en smal remsa glas 5cm mot framsidan för att kunna enkelt ta bort och använda den remsan för att flytta rengöringsslangen. Annars ska man lasta av hela ljusrampen och alla glas skivor och sedan tömma och dammsuga sanden. Det är inte ofta jag gör det men ibland samlas lite junk kring någon av stenarna som jag vill ta bort.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Wilhelm
        Användare
        • april 2002
        • 9122

        #18
        Men det fixar väl glasmästarn! Eller du själv!
        mvh Wilhelm

        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


        www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #19
          Japp. Lie ömtåligt med 5cm remsa bara
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • Nilsrolf
            Användare
            • december 2007
            • 41

            #20
            Ursprungligen postat av pny
            Kapa med sticksåg med ett fintandat blad. Kyl eller kapa en kort bit åt gången annars smälter plasten ihop igen.

            Däremot är jag skeptisk till att använda plexiglas som täckglas. Det böjer sig nämligen lätt av att ha olika luftfukt/temp på olika sidor.
            Har på några av mina akvarier, de blir lite böjda, vad det nu beror på, inte mkt så det direkt stör, jag köpte mina hos glasmästare som skar till dem för mig

            Kommentar

            Arbetssätt...