LED-armaturer , färdiga att köpa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    NCS Medlem
    • november 2005
    • 1294

    LED-armaturer , färdiga att köpa?

    LED har ju varit på tapeten ett tag men till övervägande del på detta forum
    som GDS projekt. Vad finns färdigt att köpa ??. Vilka märken etc finns på svenska marknaden ??.
  • Mikael W
    NCS Medlem
    • augusti 2002
    • 8598

    #2
    Ursprungligen postat av HåkanM
    LED har ju varit på tapeten ett tag men till övervägande del på detta forum
    som GDS projekt. Vad finns färdigt att köpa ??. Vilka märken etc finns på svenska marknaden ??.
    Hej

    Fråga 1: Det finns säkert redan massor. Ett exempel: www.aquarium-led.de
    Edit: En till: http://www.econlux.de/tier_und_pflan...euchtung:de_de

    Fråga 2: Hoppas andra kan hjälpa med svar här.
    Senast redigerad av Mikael W; 08 januari 2011, 17:06.
    mvh
    Mikael W
    (NCS-medlem sedan 1981)

    Kommentar

    • Ducce
      Användare
      • november 2009
      • 360

      #3
      Denna har jag köpt, nöjd med den förutom att jag saknar möjligheten att styra sektionerna inviduellt med timmer

      Man få räkna med lite i tullavgift, men det blit inte så mycket då de skriver ner värdet på varudeklarationen.
      Annars finns denna http://www.ledvision.se/led-akvarieb...belysning.html

      Kommentar

      • HåkanM
        NCS Medlem
        • november 2005
        • 1294

        #4
        Tack för tipsen. Men är det inga svenska nät/fysiska butiker som har något att sälja?. Det enda jag hittar är undervattensdekorationbelysning LED i blått,rött och grönt ( för disco stuk i inredningen).

        Kommentar

        • DSB
          Användare
          • juni 2010
          • 43

          #5
          Här har du ett ställe.

          MVH Peter

          Kommentar

          • Ducce
            Användare
            • november 2009
            • 360

            #6
            Ursprungligen postat av HåkanM
            Tack för tipsen. Men är det inga svenska nät/fysiska butiker som har något att sälja?. Det enda jag hittar är undervattensdekorationbelysning LED i blått,rött och grönt ( för disco stuk i inredningen).
            Men denna var väll Svensk
            Annars finns denna http://www.ledvision.se/led-akvarieb...belysning.html

            Kommentar

            • HåkanM
              NCS Medlem
              • november 2005
              • 1294

              #7
              Rätt, din andra länk var svensk, kollade bara den första och antog att nummer 2 även den var utlänsk. Men jag tycker att det känns lite tungt att köpa ett okänt märke för rätt många tusenlappar...

              Kommentar

              • Ducce
                Användare
                • november 2009
                • 360

                #8
                Ursprungligen postat av HåkanM
                Rätt, din andra länk var svensk, kollade bara den första och antog att nummer 2 även den var utlänsk. Men jag tycker att det känns lite tungt att köpa ett okänt märke för rätt många tusenlappar...
                Kan hålla med om det, fördelen är ju att det är lättare med reklamation. Jag har inte haft problem med att handla från Fish-street, som att handla från vilken web- butik utomlands som, bara räkna med att tull tillkommer.
                Kan kanske vara svårt att hitta ett känt märke när det gäller en så ny produkt som LED-armaturer, då drar nog priserna iväg ytterliggare.

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #9
                  Triton är en butik som ligger i Täby och de satsar främst på saltvatten med riktigt fina fiskar.
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • Ducce
                    Användare
                    • november 2009
                    • 360

                    #10
                    Ursprungligen postat av DRE
                    Triton är en butik som ligger i Täby och de satsar främst på saltvatten med riktigt fina fiskar.
                    Bra priser jmf. med samma armatur från Fish-street i Hongkong.

                    Kommentar

                    • Ducce
                      Användare
                      • november 2009
                      • 360

                      #11
                      Weipro LED Lighting LED-C is the newest brand new aquarium lighting in fish tank. It's provides a best and cheapest way for LED lighting for aquarium hobbies


                      Ny modell med humana priser.

                      Kommentar

                      • ciklidus
                        Användare
                        • januari 2010
                        • 176

                        #12
                        Ursprungligen postat av Ducce
                        Hej
                        Finns det någon som har handlat från fish-street.com ?? ...som kan säga hur mycket det blir påslag med frakt och moms etc??

                        mvh igor
                        Tropheus VF kasakalawe

                        Kommentar

                        • Ducce
                          Användare
                          • november 2009
                          • 360

                          #13
                          Ursprungligen postat av ciklidus
                          Hej
                          Finns det någon som har handlat från fish-street.com ?? ...som kan säga hur mycket det blir påslag med frakt och moms etc??

                          mvh igor
                          Frakten har du en liten knapp att trycka på så räknas den ut. Moms/tull kommer jag inte ihåg vad det var, men de skriver ner värdet på grejorna så det blir överkomligt, har hör en del som slipper det oxå.

                          Kommentar

                          • ciklidus
                            Användare
                            • januari 2010
                            • 176

                            #14
                            Ursprungligen postat av Ducce
                            Frakten har du en liten knapp att trycka på så räknas den ut. Moms/tull kommer jag inte ihåg vad det var, men de skriver ner värdet på grejorna så det blir överkomligt, har hör en del som slipper det oxå.
                            Momsen är 25%, tullen är mellan ca 1.5 till 8% beroende på produkt. ringde nämligen tullen och fråga =)

                            han sa ett exempel om någon som hade köpt cd-skivor från usa. kostade 1650kr, slutsumman med tull, moms och diverse kostnader hamnade på 2300kr.
                            Därför undrar jag om någon kan säga exakt, så man kan räkna ut om det är värt det att handla från fish-street.com/utanför EU?
                            Tropheus VF kasakalawe

                            Kommentar

                            • Ducce
                              Användare
                              • november 2009
                              • 360

                              #15
                              Ursprungligen postat av ciklidus
                              Momsen är 25%, tullen är mellan ca 1.5 till 8% beroende på produkt. ringde nämligen tullen och fråga =)

                              han sa ett exempel om någon som hade köpt cd-skivor från usa. kostade 1650kr, slutsumman med tull, moms och diverse kostnader hamnade på 2300kr.
                              Därför undrar jag om någon kan säga exakt, så man kan räkna ut om det är värt det att handla från fish-street.com/utanför EU?
                              Det är värt att kolla upp priserna en del, en av armaturerna på Fish-Street finns även att köpa i Svensk butik till ca samma priser som Fish-street tar, och då slipper man problem med tull/moms och billigare frakt.

                              Jag köpte en Key-Led från fish-street, Key Led $240+ CREE $55+ Airmail $75 =$370 +extra tax, ($38 ) (tull/moms har inte kvar specen, det sköttes via UPS)

                              Fish-streets kommentar:
                              We want all of our customers to avoid paying extra tax in there country.(Avoid using a company address)
                              All products purchased from our store are marked as gift aswell as marked at a very low price, infact around 1/4 of the final value to avoid paying extra tax/duties etc.

                              Men som sagt - det händer mycket innom detta område, så det är värt att goggla lite och kolla priser härhemma och i övriga Europa oxå

                              Kommentar

                              Arbetssätt...