Skulle detta kunna funka ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cronan
    Användare
    • juli 2008
    • 907

    Skulle detta kunna funka ?

    Har efter många om och men och fram och tillbaka börjat får fram hur mitt akvarierum ska se ut. Håller just nu på att göra en bakgrund till ett av mina framtida malawikar (ska bli två). Storleken på karet är 540l bakgrunden kommer att ta sin plats men jag gjorde den med djupa grottor och sprickor som fiskarna kan gömma sig i. Kommer givetvis att lägga i en hel del sten som bildar fler grottor och revir gränser. Tanken är att jag ska ha tre sorters Malawiciklider i karet. Första valet är Tropheops sp chilumba andra valet är Labeotropheus fuelleborni. Sen kommer tredje valet där jag har lite svårare att bestämma mig i nu läget lutar det åt Melanochromis auratus. Gillar svarta fiskar och tror det kan bli en bra kontrast till dom andra arterna. Men är det någon som har ett bättre förslag än M.auratus så kom gärna med förslag. Första gången jag har Malawiciklider så min kombination av fiskar kanske inte alls funkar. Så bara skriv vad ni tycker och tror och kom gärna med förslag på en tredje art.
  • auratusen
    Användare
    • oktober 2010
    • 61

    #2
    Ja, annars har du ju också Maingano. Fast de är lite agressivare. Min dominanta hane har redan bitit ihjäl 2 andra hanar på ett par dagar (fast fick lek dagen efter, så man blev lite glad och det var lite mer förståeligt då). Men jag har aldrig haft sånna fall med auratus.
    The rift lakes is the shit

    Kommentar

    • Cronan
      Användare
      • juli 2008
      • 907

      #3
      Ursprungligen postat av auratusen
      Ja, annars har du ju också Maingano. Fast de är lite agressivare. Min dominanta hane har redan bitit ihjäl 2 andra hanar på ett par dagar (fast fick lek dagen efter, så man blev lite glad och det var lite mer förståeligt då). Men jag har aldrig haft sånna fall med auratus.
      Helt klart ett alternativ gillar fiskar med lite attityd och när det händer lite i karen.

      Kommentar

      • auratusen
        Användare
        • oktober 2010
        • 61

        #4
        Jo, man kan ju inte direkt klaga på att det inte händer något om man har dom i karet... om dom inte är döda

        Nä, men jag tycker att det är en härlig melanochromis-art, men vackra färger.

        Tips:
        Skaffa dig minst 10 st. Minskar agrissionerna då.
        The rift lakes is the shit

        Kommentar

        • Cronan
          Användare
          • juli 2008
          • 907

          #5
          låter toppen kanske inte dödandet men det ska nog ordna sig. Ska bara snabba mig med bakgrunden har skurit ut den och täckt halva med finbetongfår se om jag hinner resten i helgen. Hade tänkt att köpa hyfsat många av alla arter och sen gallra bort sämre hanar så jag kan få en bra könsfördelning lite beroende på storleken på djuren när jag köper dom.

          Kommentar

          Arbetssätt...