Amphilophus Robertsoni, kön?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Amphilophus Robertsoni, kön?

    Två yngre rackare. En ligger på sisådär 12-13 cm och den andre 7cm (sista bilden)

    Någon som vågar sig på en gissning på kön? Hur ser jag skillnaden? Inte alls?
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • Ove Planstedt
    NCS Medlem
    • maj 2006
    • 1816

    #2
    Ursprungligen postat av DRE
    Två yngre rackare. En ligger på sisådär 12-13 cm och den andre 7cm (sista bilden)

    Någon som vågar sig på en gissning på kön? Hur ser jag skillnaden? Inte alls?
    Ja nu finns det ju flera lokala varianter av A.robertsoni, men jämför med min hona som det finns bild på i artregistret.

    Jag tror utifrån mina erfarenheter att du har 2 honor.

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Vad går du på då. De är ju rätt små ännu. den ena är dock 50% större än den andre och båda är inköpta på akvarielagret samtidigt. jag vet inte om de är från samma kull, men det kanske är troligt.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Ove Planstedt
        NCS Medlem
        • maj 2006
        • 1816

        #4
        Ursprungligen postat av DRE
        Vad går du på då. De är ju rätt små ännu. den ena är dock 50% större än den andre och båda är inköpta på akvarielagret samtidigt. jag vet inte om de är från samma kull, men det kanske är troligt.
        Jag tycker inte att dem har så mycket blå färg som en hane borde ha samt att rygg och analfenan är korta.

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #5
          Håller med dig. Hoppas på att fenor och färger kommer mer när de växer men det kan mycket väl vara som du säger. Hmm får hålla utkik efter en hanne mao. Du har inga kvar?
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          Arbetssätt...