Cryptoheros Sajica

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #16
    Bild på mitt par, sedan har jag 2 honor som är från paret och undkommit försäljning pga av att de hamnade bakom BTN bakgrunden
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Rogli
      Användare
      • mars 2011
      • 119

      #17
      Otroligt snygga Sajicor, DaRe!
      Mina yngel är nu frisimmande. Jag hittade just hanen på utflykt med några av de små. Han hade fullt sjå med att hålla hungriga fiskar bort från dem. Några hamnade ändå i gapet på dem. Honan håller sig kvar i sitt hörn med lejonparten av kullen.
      Brukar de dela upp sig så här? eller är det för att de är helt orutinerade på området?

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #18
        Tackar, jo de är riktigt fina, tyvärr har jag egentligen inte plats för dem längre.

        Kul att du har yngel. Det är riktigt häftigt att se Sajicor vakta sina yngel, de är verkligen en av de bästa yngelvårdarna man kan ha.

        Hanen brukar väl iofs hålla koll på de yttre områdena medan honan kollar de närmsta. Det kanske mest var en slump att en grupp yngel kom ifrån moderns och då hjälpte hanen till att vakta dem?! De brukar inte dela upp gruppen, men ibland beter sig inte barn fullt förutsägbart, ej heller i fiskvärlden tydligen
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        Arbetssätt...