SunSun Ytterfilter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke_720
    Användare
    • november 2003
    • 368

    SunSun Ytterfilter?

    Hej

    Jag har kollat runt lite..
    -SunSun med UV verkar som ett prisvärt filter på cyberzoo.
    Men hur är kvaliteten?
    Hur mycket bullrar den?
    -Risk med in byggd UV rening i filter?

    Något annat förslag..Jag borde ligga mellan 1200-2000l per/timme för att komplettera mitt akvarium på ett bra sätt.
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Jag är också intresserad av svaret. Någon som har erfarenheter?
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Jag har ingen personlig erfarenhet, men vad jag hört så är det ett tyst filter med många nöjda kunder. Jag har dock hört att vissa anser att det är billig kvalitet, men egentligen ingen som direkt haft problem med filtren.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • doohan
        NCS Medlem
        • augusti 2004
        • 1607

        #4
        Jag

        Har ett SunSun(1400L 9w uvc) som jag köpt på cyberzoo. Tycker inte att det låter mer än något av mina andra ytterfilter(Eheim, Fluval, TetraTec) Ok mitt TetraTec är i princip ljudlöst..Rören till Slangpaketet känns lite billigare, Men jag tror inte att dom skulle vara av undermålig kvalitet. Däremot så pajade min inbyggda uvc lampa efter ca 2mån. Finns att köpa på välsorterade zoobutiker, eller där man säljer dammutrustning. Jag har dock inte hittat någon ny lampa i Gävle och skicka efter en har jag gjort en gång o den var trasig när jag fick den (Den skramlade rejält av trasigt glas när jag öppnade pkt den kom i

        Sedan sitter det en av och på knapp för uvc lampan på filtret vilket är bra så man kan välja hur många timmar och när man vill köra den så den räcker längre Nackdelen med inbyggd uvc är ju i det fallet att man t, ex inte kan styra ljustiden med en timer, utan antingen har man uvc på eller av iom att det är en av och på knapp. Det kunde ha varit sämre dvs att det inte funnits någon av å på knapp alls.

        Tycker att filtret verkar prisvärt och jag kan tänka mig att köpa fler av dess SunSun filter. Har även 2st Streamerpumpar från SunSun som är mycket prisvärda!

        Kommentar

        • Micke_720
          Användare
          • november 2003
          • 368

          #5
          Hej

          Jag har investerat..i ett Sun Sun 2000l/h med uv.
          Jag har inget att klaga på än..dock så står filtret i ett annat rum än betraktelse rummet.

          Kommentar

          • Norrland
            Användare
            • december 2009
            • 557

            #6
            Det är ett billigt filter med medelmåttig kvalite. Du bör inte jämföra det med Eheim.
            Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

            Kommentar

            • doohan
              NCS Medlem
              • augusti 2004
              • 1607

              #7
              Innan

              jag skickade efter ett så frågade även jag vilka erfarenheter användare hade av dessa filter. Fick bara positiva svar. Nu har ju jag bara haft mitt igång sedan i juli 2010, Men så här långt har jag inget att klaga på.

              Eheim är grymt bra grejer, Men du får minst 3st av dessa filter för ett motsvarande Eheim.

              Kommentar

              • Byttorp
                Användare
                • november 2003
                • 1585

                #8
                Har själv importerat dessa och är nöjd med kvalitet kontra pris. Eller tom mkt nöjd faktiskt, uvt funkar toppen. Har reservlampor om någon behöver komplettera,
                Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                Ordförande GCG

                Kommentar

                Arbetssätt...