Bra golden.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jb63
    Användare
    • januari 2010
    • 92

    Bra golden.

    Vad tycker ni man ska ha för krav för att säga bra Golden. Av mina yngel så är där några som kan bli riktigt bra tycker jag, min hane som är cirka året gammal och far till ynglen
  • Pierre_N
    Användare
    • mars 2004
    • 772

    #2
    Med bra golden så antar jag att vi bara tar hänsyn till färg just nu. Då är den där näst intill felfri om den håller sig sådär. Om den bara är ett år så är det för tidigt att säga. Många golden blir väldigt sotiga när de blir äldre och det är enligt mig inte bra golden. Inget fel på dem, jag är säker på att de flesta ser ut så i sjön men då jag hade golden så sparade jag bara såna som blev riktigt gula, med skarp svart färg som inte blev sotiga.

    Jag hittade ett klipp på dem, tyvärr va de det enda jag hittade. Slängde upp det när jag skulle sälja de sista. Inget vidare men lite kanske syns.
    Senast redigerad av Pierre_N; 31 december 2010, 12:08.

    Kommentar

    • auratusen
      Användare
      • oktober 2010
      • 61

      #3
      En bra golden tycker jag ska ha fin och knallgul färg (precis som din hane) men fina fenor och fin kondition.
      The rift lakes is the shit

      Kommentar

      • Elfström
        Användare
        • februari 2011
        • 14

        #4
        Min Golden hane, blev sugen på att slänga upp ett kort jag med.

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #5
          Snygg inga fläckar alls vad jag ser.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • Bjorn
            Användare
            • oktober 2009
            • 939

            #6
            De flesta av mina Golden (köptes för drygt 1 år sedan) var väldigt vita speciellt på underkäken... plockade efter ett tag bort de som var mest vita (bl.a. en superproduktiv hona) och alla jag sparade har nu tappat det vita ... förrutom utom en som har lite kvar.

            Min finaste hane och en fisk till har hela tiden haft en djupare gulfärg änn de andra, och glädjen var stor när jag upptäckte att den andra, som jag hela tiden trott var en hane, tuggade.

            Samtliga yngel i den kullen har varit knallgula och fina från första stunden..

            Slänger upp några snabba foton jag tog med iPhone ikväll på hanen och några av ynglen.
            Senast redigerad av Bjorn; 25 februari 2011, 00:15. Anledning: Typo
            Newbie December 2009
            Malawi: 450 liter
            Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

            Järfälla/Stockholm

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #7
              Gnistrande, man förstår varför de är populära.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                #8
                Riktigt snygga Björn. Det finns en hane på artregistret som Joakim Draktoft har/hade och den är ursnygg. Dina är i samma tappning med helgul kropp och breda svarta fenlinjer.

                Kommentar

                • Elfström
                  Användare
                  • februari 2011
                  • 14

                  #9
                  Bjorn det var några fina rackare till Golden du har

                  Kommentar

                  Arbetssätt...