CA-bilder del 7

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cichlids4fun
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 3111

    #91
    Ursprungligen postat av RobinH
    Ja mätte alla när jag flyttade dom till ett annat kar och denna var 12cm men resterande var bara 7-7,5cm, sjuk tillväxt på denna!
    Den har ätit upp 3st av sina syskon som inte växte tillräckligt fort

    Kolla skillnaden på detta fotot, ett syskon är ovanför roten.
    ja det var det dj.ligaste inga anabola i maten då?, 7cm på 2-3månader det är tillväxt det, har iof inga kvar från kullen men hade tippat på att jag max fått upp dem till 7-8cm tills nu.

    det är ju säkert en hanne som stefan säger, hoppas du får några fina honor oxå.
    Mvh
    Peter

    don´t drink water-fish ..... in it!

    Kommentar

    • RobinH
      Användare
      • augusti 2008
      • 2150

      #92
      Ursprungligen postat av cichlids4fun
      ja det var det dj.ligaste inga anabola i maten då?, 7cm på 2-3månader det är tillväxt det, har iof inga kvar från kullen men hade tippat på att jag max fått upp dem till 7-8cm tills nu.

      det är ju säkert en hanne som stefan säger, hoppas du får några fina honor oxå.
      Hehe nä ingen anabola

      Ja jag tror oxå hane, funderar på att inte ha han tillsammans med syskonen så dom har en chans att klara sig så man förhoppningsvis kan få ett par.
      CA

      Kommentar

      • RobinH
        Användare
        • augusti 2008
        • 2150

        #93
        Ursprungligen postat av jemtlänningen
        Va ska du flytta vart då? Gott nytt år på dig.
        Jag ska bara flytta ca 200meter från där jag bor nu till ett större hus.

        Gott nytt år på dig med!
        CA

        Kommentar

        • jinnarparen
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 2670

          #94
          Ursprungligen postat av RobinH
          Hehe nä ingen anabola

          Ja jag tror oxå hane, funderar på att inte ha han tillsammans med syskonen så dom har en chans att klara sig så man förhoppningsvis kan få ett par.
          ...då får väl jag avslöja sanningen då.
          Robin har en hund som får mig att se liten ut, han har fodrat motaguensen med hundmat

          gott nytt år på er allesammans
          Åter till CA

          Det är där jag hör hemma

          Kommentar

          • RobinH
            Användare
            • augusti 2008
            • 2150

            #95
            Ursprungligen postat av jinnarparen
            ...då får väl jag avslöja sanningen då.
            Robin har en hund som får mig att se liten ut, han har fodrat motaguensen med hundmat

            gott nytt år på er allesammans
            Hehe en bra ide! kanske ska ge dom lite av hans mat hehehe

            Gott nytt år
            CA

            Kommentar

            • algebrant
              Användare
              • oktober 2002
              • 107

              #96
              Trevliga bilder från allihopa! Nu blev man sugen på´t igen... *grr*
              MvH


              Algebrant

              Kommentar

              • jinnarparen
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 2670

                #97
                Ursprungligen postat av RobinH
                Hehe en bra ide! kanske ska ge dom lite av hans mat hehehe

                Gott nytt år
                Kanske det, glöm då inte att skaffa större kar.
                Växer fiskarna som din hund så får vi se dovii på dryga metern, synspilorna blir väl 35-40 cm...höga.
                Det ser ut som om 2 av mina synspilor funderar på att föröka sig, då den ena är från Sverige och den andra från Tyskland samt att det här med kön också blir rätt så har jag beslutat mig för att döpa dem till Carl-Gustav och Silvia.

                Btw det är väl snart dags för en liten helgträff igen för att hålla intresset uppe. alla är välkomna
                Åter till CA

                Det är där jag hör hemma

                Kommentar

                • Cronan
                  Användare
                  • juli 2008
                  • 907

                  #98
                  Några bilder från mig. Satt och och jämförde storleken på min bifacsiata hane kontra min fenestrata hane i morse när jag pratade med en annan fisk nörd. Och såg att bifacsita hanen har vuxit nått grymt på sistonde stod stilla i växt ett tag men nu har något hänt. Och höjdmässigt har han också börjat ta sig.
                  Här kommer några bilder på vad jag tycker är en av de finaste CA-cikliderna Vieja bifacsita Rio Chacamax "dessutom är namnet fräckt". Hade ett par bilder till i kamran på cuba cikliderna och V.fenestrata hanen.






                  Kommentar

                  • Cronan
                    Användare
                    • juli 2008
                    • 907

                    #99
                    Hade visst en bild till på midas. Tråkigt att jag inte är någon mäster fotograf för annars hade man nog kunna se de grönblåa detaljerna i bifasciata hanens huvod.

                    Kommentar

                    • Cronan
                      Användare
                      • juli 2008
                      • 907

                      Och här kommer bilden

                      Kommentar

                      • Rivulatus
                        Användare
                        • december 2002
                        • 811

                        Lite smått och gott samt min första bildpost här! Jag ber om ursäkt för fotograferandet har aldrig varit min starka sida och från mina tidigare 12 år i hobbbyn har jag bara en handfull analoga bilder. Säger ganska mycket.. Men jag ska scanna in b.l.a. en bild på min 40cm+ managuensehona så ni får något att dreggla över hehe. Och lösa medlemskapet nångång så jag också kan posta direkt i tråden.


                        Min robertsoni hane ca 18 cm

                        Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                        Friedrichstahlii par med yngel

                        Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                        En dålig bild på min maculicauda-hane, denna fisk har seriösa "myror-i-brallan" syndrom och jag kan bara inte få en skarp bild. Men ni ser hur fantastiskt vacker denna art kan vara. Detta par är köpt i tyskland och jag antar att det är en variant som liknar den som heter sp.Costa Rica!?
                        SA:

                        Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
                        Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

                        Kommentar

                        • DaRe
                          NCS Medlem
                          • september 2009
                          • 22831

                          Jäklar vilke fin Robertsoni!! Den vill jag ha, säljer du?? Jag har möjligen 2 honor, men vem vet kanske jag har en hanne men din var sjukt fin!
                          Har du fler bilder på den?
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                          ///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                          Kommentar

                          • Wilhelm
                            Användare
                            • april 2002
                            • 9122

                            Ursprungligen postat av Rivulatus
                            Och lösa medlemskapet nångång så jag också kan posta direkt i tråden.
                            Redan nu kan du posta bilder direkt i tråden!

                            Medlemskap löser du väl snart endå! Du får ju då en fin tidning med fina bilder och intressanta artiklar.
                            mvh Wilhelm

                            "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                            www.linkopings-akvarieforening.net/
                            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • september 2009
                              • 22831

                              Ursprungligen postat av Cronan
                              Och här kommer bilden
                              [ATTACH]28079[/ATTACH]
                              Den var inte dålig!
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              • Rivulatus
                                Användare
                                • december 2002
                                • 811

                                Tyvärr säljer jag inget i dagsläget men eventuellt kommer det säljas av lite fisk under året men det är inget bestämt ännu. Och robertsonin är jag alldeles för förtjust i för att separera ifrån . Otroligt intressant i beteende om än lite mesig. Tror jag får lek på mina när som hellst och det ska bli spännande att se deras lekbeteende och yngelvård.

                                På tal om mer bilder så har man ju ett gäng arter nu så bara jag får ordning på bildfunktionen så ska jag börja posta mer bilder

                                Försökte posta bilder i tråden men det gick bara med en bild resten sa bara error utan någon info...!? så jag gjorde såhär istället.
                                SA:

                                Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
                                Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

                                Kommentar

                                Arbetssätt...