CA-bilder del 7

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deon
    Användare
    • november 2004
    • 28

    Det var ju skit att det var en blandras man har fått tag på Var inte säker på hur dom skulle se ut när jag köpte dom.

    Kommentar

    • salmberg
      NCS Medlem
      • oktober 2007
      • 830

      Ursprungligen postat av deon
      Det var ju skit att det var en blandras man har fått tag på Var inte säker på hur dom skulle se ut när jag köpte dom.
      Tycker dom liknar zonatum x bifaciata.. sorry

      Kommentar

      • Ove Planstedt
        NCS Medlem
        • maj 2006
        • 1816

        Ursprungligen postat av deon
        Det var ju skit att det var en blandras man har fått tag på Var inte säker på hur dom skulle se ut när jag köpte dom.
        Jag tror att dina firrar är Vieja bifasciata som det finns ganska många "färgmorfer" av. Jag tror inte att det är någon hybrid mellen fenestrata och bifasciata, kan inte se någon fenestrata i dem.

        Kommentar

        • JockeB
          Användare
          • maj 2004
          • 2964

          Ursprungligen postat av Ove Planstedt
          Jag tror att dina firrar är Vieja bifasciata som det finns ganska många "färgmorfer" av. Jag tror inte att det är någon hybrid mellen fenestrata och bifasciata, kan inte se någon fenestrata i dem.
          Finns inga Bifasc med blått i sig vad jag vet.
          Mvh Jocke
          Centralamerikanska Ciklider!

          Kommentar

          • RobinH
            Användare
            • augusti 2008
            • 2150

            Jinnarparens gamla Bifasciata "Rio aqua dulce" hane hade blått/grönt i sig kommer jag ihåg, men dessa i fråga ser inte ut att vara en ren bifasciata!
            Senast redigerad av RobinH; 13 mars 2011, 21:13.
            CA

            Kommentar

            • Ove Planstedt
              NCS Medlem
              • maj 2006
              • 1816

              Ursprungligen postat av RobinH
              Jinnarparens gamla Bifasciata "Rio aqua dulce" hane hade blått i sig kommer jag ihåg, men dessa i fråga ser inte ut att vara en ren bifasciata!
              Precis även bifas från Rio Madrigal har blått i sig. Varför skulle det inte vara ren bifasciata?
              Klockrena bifasciator enligt mig.

              Kommentar

              • JockeB
                Användare
                • maj 2004
                • 2964

                Ursprungligen postat av Ove Planstedt
                Precis även bifas från Rio Madrigal har blått i sig. Varför skulle det inte vara ren bifasciata?
                Klockrena bifasciator enligt mig.
                Jaa jag har sett att det kan finnas lite blått i fenor möjligtvis, men inte så pass mycket på gällocken som bild 1 visar. Men visst det kanske är en ren Bifasc.
                Mvh Jocke
                Centralamerikanska Ciklider!

                Kommentar

                • RobinH
                  Användare
                  • augusti 2008
                  • 2150

                  Den andra bilden skulle kunna vara en bifasciata men den första ser suspekt ut tycker jag! Det e något som inte stämmer med den, För stora blåa fält samt att det ser ut som den har en massa "shine spot" och det har jag aldrig sett på en bifasciata oavsett fångstplats!
                  Senast redigerad av RobinH; 13 mars 2011, 23:07.
                  CA

                  Kommentar

                  • RobinH
                    Användare
                    • augusti 2008
                    • 2150

                    Har du inget foto på hur en bifasciata från Rio Madrigal ser ut?
                    Hittar inget på nätet inte ens en karta? skummt!
                    CA

                    Kommentar

                    • Ove Planstedt
                      NCS Medlem
                      • maj 2006
                      • 1816

                      Ursprungligen postat av RobinH
                      Har du inget foto på hur en bifasciata från Rio Madrigal ser ut?
                      Hittar inget på nätet inte ens en karta? skummt!
                      Jag hittar inte heller någon bild på nätet men i Auqalog iii finns det bilder.
                      V.bifasciata "Rio-Madrigal" skulle jag säga är snarlik V.bifasciata "Rio aqua dulce".

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        Svårt att hitta. Det fanns bilder på någon mosterfishkeeperas site men de bildlänkarna fungerade inte dock beskrev de på samma sätt som här, dvs Bifasciata med blått i ansiktet och just Rio Madrigal
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • deon
                          Användare
                          • november 2004
                          • 28

                          lite spännande detta.. antingen en ovanlig V.bifasciata eler så är det en korsning då. tycker dom är fina iallafall. Men man vill ju helst bara ha renrasiga fiskar.

                          Kommentar

                          • RobinH
                            Användare
                            • augusti 2008
                            • 2150

                            Ursprungligen postat av deon
                            lite spännande detta.. antingen en ovanlig V.bifasciata eler så är det en korsning då. tycker dom är fina iallafall. Men man vill ju helst bara ha renrasiga fiskar.
                            Att det skulle vara en Bifasciata från Rio Madrigal tror jag är osanolikt.. men man kan ju aldrig vara 100% säker efter bara ett foto! vart har du fått dom ifrån?
                            CA

                            Kommentar

                            • deon
                              Användare
                              • november 2004
                              • 28

                              Ursprungligen postat av RobinH
                              Att det skulle vara en Bifasciata från Rio Madrigal tror jag är osanolikt.. men man kan ju aldrig vara 100% säker efter bara ett foto! vart har du fått dom ifrån?
                              Jag köpte dom av Kent på Nols ciklidhobby. Han hade fått in en hel drös med CA ciklider av en som hade lagt ner sin hobby. Så om Kent hade fått den infon om att det var vieja fenestratus av säljaren eller om han tagit det för givet själv vet jag inte. Men att det skulle vara en renrasig vieja fenestratus kan vi ta bort som alternativ i allafall. Har försökt att google efter "Bifasciata Rio Madrigal" men hittar ingen bild.
                              Jag får väll ta det lugnt ett tag och se hur det växer till sig och hur färgerna blir. Så får jag posta en bild då och se vad panelen tycker

                              MVH Dennis
                              Senast redigerad av deon; 14 mars 2011, 10:51.

                              Kommentar

                              • RobinH
                                Användare
                                • augusti 2008
                                • 2150

                                Ursprungligen postat av deon
                                Jag köpte dom av Kent på Nols ciklidhobby. Han hade fått in en hel drös med CA ciklider av en som hade lagt ner sin hobby. Så om Kent hade fått den infon om att det var vieja fenestratus av säljaren eller om han tagit det för givet själv vet jag inte. Men att det skulle vara en renrasig vieja fenestratus kan vi ta bort som alternativ i allafall. Har försökt att google efter "Bifasciata Rio Madrigal" men hittar ingen bild.
                                Jag får väll ta det lugnt ett tag och se hur det växer till sig och hur färgerna blir. Så får jag posta en bild då och se vad panelen tycker

                                MVH Dennis
                                Okej

                                Tycker jag låter bra Lycka till.
                                CA

                                Kommentar

                                Arbetssätt...