Tips på arter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marcus Karlsten
    Användare
    • januari 2013
    • 318

    #16
    Ursprungligen postat av *mia*
    Hm, tror inte de.. Alla förutom de som var "halva" levde ju och simmade trots skadorna? Å samma den mindre av kurvcikliderna leve ju men har ett sår i pannan..
    Jo, det är säkert kurvcikliderna som
    orsakar skadorna. Försök ordna avskärmningar så kan de nöja sej med mindre revir.
    www.marcuskarlsten.se
    -www.mobelspecialen.se-

    Kommentar

    • *mia*
      Användare
      • december 2010
      • 7

      #17
      Okej, ska se om jag kan fixa bättre. Har två rötter, en kruka och en lava sten.
      Sen har jag valis, cabomba, vattenpest och hm tror de är två till växter som är ändå upp till ytan som delar av karet just nu..

      Sen har jag blyxa, sagittarita (Stavning?), flytormbunke, javaormbunke, svärdplanta m.m som avgränsar de lägre sikten med..

      Sen har jag musseblomma och flytormbunkar som driver omkring på ytan..


      Va tror ni jag ska göra för att det ska bli mer avgränsat? Alla växter är ju inte så stora än då de är relativt nystartat som jag sa tidigare.. Men de växer på bra!

      Kommentar

      • chippog
        Användare
        • augusti 2008
        • 251

        #18
        Ursprungligen postat av *mia*
        Fast de är typ som en 1 krona stor bara! Ena är lite större.. Så jag tycker inte de borde kunna göra det?

        Men kanske det..
        den där lite större skulle jag nog ändå kunna tänka mig ifall den kan vara tillräcklig aggresiv som vuxen. jag hade ett väldigt kort tag en 4 cm lång citronciklid - amphilophus citrinellus. nu är den ju känd för att vara en jäkel på att ha koll på nästan all fisk i karet. men jag trodde att det var lungt för minsta vinkeltetran var på drygt 3 cm. cirka 20 tetror även fullvuxna alltså längre än den försvann för mig innan jag kom på idéen att ta ut citronen. sen var det lungt och gåtan löst. en skalar är ju ingen citronciklid men endå?
        en kan bli beroende av att sitta framför karet

        Kommentar

        Arbetssätt...