Hjälp med fisk till Tanganyika 720l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Paulus Kuoljok
    Användare
    • december 2010
    • 25

    Hjälp med fisk till Tanganyika 720l

    Jag är på väg att starta upp ett Tanganyika 720 liter och är i fiskfunderingstider. Vattenvolymen lär bli kring 600 liter när min bakgrund väl är på plats(den blev rätt stor)
    Den ska vara i vårt kontor på jobbet

    De jag hade velat ha var
    -Cyphotilapia frontosa
    -Tropheus moori

    Men efter att ha läst om detta så har jag väl tvingats inse att det kanske inte går så jag har fått gå vidare till att begränsa mig till antingen frontosa eller tropheus.

    -Tropheus med vad? Hur många?
    -Frontosa och prinsessor? Hur många isf?
    -Andra förslag?
  • auratusen
    Användare
    • oktober 2010
    • 61

    #2
    -Tropheus med vad? Hur många?

    Finns många arter av den. Den lugnaste och som man kan ha i minst antal är Duboisi. En grupp på ca 20 st eller mer ska funka. Men när du har fått en grupp, ändra inte om i gruppen med nya fiskar, det kan ha ihjäl allihopa då.



    -Frontosa och prinsessor? Hur många isf?

    Frontosorna kan du ha i en grupp på 5 st och prinsessorna kan du ha något liknande.


    -Andra förslag?

    Apelsinciklider (neolamrpologus leleupi), Julle (Julidochromis), Calvus (Altolamrpologus calvus), Kilesa (Enantiopus sp. "kilesa")
    The rift lakes is the shit

    Kommentar

    • Paulus Kuoljok
      Användare
      • december 2010
      • 25

      #3
      -Frontosa och prinsessor? Hur många isf?

      Frontosorna kan du ha i en grupp på 5 st och prinsessorna kan du ha något liknande.
      Då typ 2 hannar och tre honor eller 1/4? Alltså jag hade ju tänkt ha dom som sällskap till frontosorna...
      Nå om jag skulle köra på frontosor och prinsessor så kommer det ju se ganska tomt ut i akvariet eftersom jag hade velat ha ganska små frontosor(halva nöjet är ju att se sina fiskar växa). Bör jag inte ha något mera i akvariet.

      Det är en sån här bakgrund...
      Started my DIY Aquarium BG this weekend. Using the Styrofoam and cement process. This BG is going into my 90 gal which will house an all male haps and peac...

      Prinsessorna lär väl inte ta en platå på bakgrunden som revir? Finns det någon lämplig tanganyika som skulle gilla att hålla till på platåerna?

      Nå en annan fråga också
      Jag har funderat på att sätta svart blästersand. Har någon testat detta och vet vilka lysrör som skulle presentera akvariet på ett lämpligt sätt. Frontosor och prinsessor...

      Kommentar

      Arbetssätt...