Pellegrini

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GöranE
    Användare
    • februari 2009
    • 334

    #16
    Har alltid haft lite svårt för pucklar och dylikt, även om det är naturliga sådana. Men smaken är ju som baken, delad.
    Har sett detta fenomen på äldre orangehead också. Har du några bilder på dina odlade?

    Ursprungligen postat av Pabbe
    Tycker tuppkammar är roliga inslag. Har haft de några gånger genom åren. Lite livligare och den "groteska" puckeln är poängen när man har flera hannar och de tävlar om "störst puckel, störst framgång hos honorna..."
    Däremot är ju honorna tristare.

    Men även t.ex Geophagus sp "orangehead tapajos" utvecklar mer eller mindre kraftiga pucklar eller pannor med åldern. Den stam jag odlat på har jag haft äldre hannar med väldigt branta pannor och puckel som växer till vid lek. Har medvetet odlat några generationer dessa för att se resultatet.
    Jordätare är det som gäller..

    Kommentar

    • Pabbe
      NCS Medlem
      • september 2006
      • 1805

      #17
      Tuppkam a la Geophagus sp. "orangehead tapajos"

      Ursprungligen postat av GöranE
      Har alltid haft lite svårt för pucklar och dylikt, även om det är naturliga sådana. Men smaken är ju som baken, delad.
      Har sett detta fenomen på äldre orangehead också. Har du några bilder på dina odlade?
      I denna tråd har jag tidigare visat några av mina "orangehead tapajos" med lite panna, puckel, tuppkam eller vad man ska kalla det:
      Hej och välkommen till denna tråd om våra underbara sydamerikanska jordätare! Startar denna tråden för att försöka få fler folk att intressera sig av alla schyssta jordätare som finns! Tänkte att här kan vi posta bilder på jordätare, ställa frågor & lura ner mer folk i jordätarträsket ;) Så varför skall man ha

      Kommentar

      • GöranE
        Användare
        • februari 2009
        • 334

        #18
        Dom hade jag inte sett. Inga dåliga pannor!
        Har en tendens till puckel på min dominerande Orange head hanne. Inte i närheten av dina men ändå..
        Btw Köpte två G.Pellegrini idag. En hona och en hane. Ganska små ca 5cm.
        Jordätare är det som gäller..

        Kommentar

        Arbetssätt...