Apistogramma familjetillhörighet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 804

    Apistogramma familjetillhörighet

    Hej.
    Hade förut en sida med apistogramman indelad i underfamiljer,där risken var stor för inbördes korsningar.Kan ej finna den nu.Har Kribb och Apistogramma.com men där står bara olika fiskar beskrivna men inte vilka som liksom hör ihop om ni förstår vad jag menar.
    mvh Mats
    http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Ursprungligen postat av Mats
    Hej.
    Hade förut en sida med apistogramman indelad i underfamiljer,där risken var stor för inbördes korsningar.Kan ej finna den nu.Har Kribb och Apistogramma.com men där står bara olika fiskar beskrivna men inte vilka som liksom hör ihop om ni förstår vad jag menar.
    mvh Mats
    Jag förstår vad du menar men vet inte svaret. Undersläkte är det snarare (subgenus) vilket du kanske har mer lycka på vid en sökning.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • Ola Sjödin
      Användare
      • augusti 2003
      • 514

      #3
      Kan det vara denna?


      eller denna?
      Secure the right domain name for your business or website today. Custom tailored payment plans available to fit any budget.


      jag gjorde en sökning på "apistogramma complex"

      Kommentar

      • Mats
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 804

        #4
        Hej Ola.
        Det är ej någon av dessa båda som jag tänker på,finns en som spaltar upp det mycket tydligare.Har letat och det verkar som en sida är nerlagd,kan vara den jag söker,får forsätta leta.
        Har startat upp med apisto igen och har 2+4 Panduro och 1+1 Viejita i ett 375 och Agassizii röd 1+1 i ett 90 L.Dom senare har lekt i går så man får se om det blir något.Ph 6 och 25 gr.
        mvh Mats
        Senast redigerad av Mats; 15 november 2010, 17:03.
        http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

        Kommentar

        Arbetssätt...