Cubaciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Håknil
    Användare
    • december 2005
    • 484

    Cubaciklid

    hej
    Hur går det med Tetracanthus nu för tiden?Hade för ett antal år sedan några
    stycken av dessa.Två var riktigt fina och blev till ett lekpar.
    De lekte några gånger men det ledde inte till nåt.Känslig fisk och väldigt aggressiv.De spöade utan tvekan Jaguarerna,men dog bort ändå?

    Tacksam för kommentarer

    Håkan
  • jinnarparen
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 2670

    #2
    Det går väl bra, har precis fått frisimmande yngel
    Åter till CA

    Det är där jag hör hemma

    Kommentar

    • Micke Jarhl
      Användare
      • april 2002
      • 2277

      #3
      Riktigt fina gillar dom men som jag har det nu med bara 1 rejält kar och ett mindre så har man ingen plats men en av de finaste absolut..visst de kan vara aggro och mina hatade jaggorna ville bara ha bort dom från karet hehe..men mot annan fisk gick det bra eller bättre iaf, lite märkligt...
      Micke Jarhl Med akvarium!

      Kommentar

      • Håknil
        Användare
        • december 2005
        • 484

        #4
        Ursprungligen postat av Micke Jarhl
        Riktigt fina gillar dom men som jag har det nu med bara 1 rejält kar och ett mindre så har man ingen plats men en av de finaste absolut..visst de kan vara aggro och mina hatade jaggorna ville bara ha bort dom från karet hehe..men mot annan fisk gick det bra eller bättre iaf, lite märkligt...
        Hej Micke

        Jo då,jag hade ett fint Jagga lekpar som Cubanerna försökte spöa hela tiden,
        fast de var större.Nä,ingen bra kombination vad det ju.Det visste jag i.o.f.s.
        Gjorde mig av med Jaguarparet,men då dog Cubanerna efter ett tag.Skumt?
        De hade väl inget att leva ut aggressiviteten mot?

        Mvh
        Håkan

        Kommentar

        • Micke Jarhl
          Användare
          • april 2002
          • 2277

          #5
          Ursprungligen postat av Håknil
          Hej Micke

          Jo då,jag hade ett fint Jagga lekpar som Cubanerna försökte spöa hela tiden,
          fast de var större.Nä,ingen bra kombination vad det ju.Det visste jag i.o.f.s.
          Gjorde mig av med Jaguarparet,men då dog Cubanerna efter ett tag.Skumt?
          De hade väl inget att leva ut aggressiviteten mot?

          Mvh
          Håkan

          Tror inte dom dog av att du lyfte ur Jaggorna ur karet sånt som händer alltid lurigt när fiskar plötsligt bdör,, ,hade själv lite bukvatten liknande på en minns jag men fick bort det med flagyl 400mg tabl. annars robusta sålde dom vidare och lever ännu hos en kompis...
          Micke Jarhl Med akvarium!

          Kommentar

          Arbetssätt...