Att tömma eller inte tömma....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marcus1979
    Användare
    • januari 2003
    • 404

    Att tömma eller inte tömma....

    Sitter nu å stirrar rakt in i akvariet med en öl i handen. (Kan väl knappast bli bättre!?) Har Golden, Röd zebra å Demasoni som piggt simmar runt i karet. Nu är det så att jag har Engelsk sjösten modell mindre på botten å jag tycker det är snyggt men det som stör den annars harmoniska tillvaron är dom två säckarna Rådasand som jag kommit över å som står brevid. Är det någon som har provat att blanda dessa två sorter? Har funderat på att lägga sjöstenen underst å gruset över för att undvika att firrarna gräver sig hela vägen ner till glaset. Då kan dom ju gräva runt bland sanden men vid stenarna tar det stopp! Kan det vara en bra idé?
    Mvh/ Marcus

    Har ett 320L malawi akvarium. Men känner redan att jag skulle vilja ha större...
    960L Malawi
  • Marcus1979
    Användare
    • januari 2003
    • 404

    #2
    Kunde inte hålla mig så jag provade... Det blev inget vidare att blanda så jag tog ur sjöstenen och har nu sand istället! Ser riktigt kul ut när dom gräver å står i!
    //Marcus

    Har ett 320L malawi akvarium.
    960L Malawi

    Kommentar

    • Fredrik H.
      Användare
      • april 2002
      • 1884

      #3
      Jag har blandat finkornig engelsk sjösten med fin sand och jag är väldigt nöjd med resultatet. Jag har inte lagt den i lager utan blandat runt den ordentligt och jag tycker att det ser väldigt naturligt ut.

      Engelsk sjösten kan ju ha like olika färg från säck till säck men i mitt fall var den ganska lik sanden därav det naturliga resultatet.

      mvh,

      Fredrik H.
      Fredrik H.
      Gratis konto på: www.cichlidtube.com
      www.cichlidgallery.org
      www.tropheini.com

      Kommentar

      Arbetssätt...