Film; vilda Hericthys Labridens

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Film; vilda Hericthys Labridens

    Gammal film men jag har inte sett den. Riktigt häftig firre. Någon som haft denna?

    Hericthys Yellow Labridens

    Edit: från floden Media Luna

    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • cichlids4fun
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 3111

    #2
    tror inte den har funnits i sverige men alla vill ha den
    Mvh
    Peter

    don´t drink water-fish ..... in it!

    Kommentar

    • Norrland
      Användare
      • december 2009
      • 557

      #3
      Grym firre DRE. Har aldrig sett den i lek täckning. Kanon!
      Skulle lugnt kunna tanka mig denna firre.
      Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

      Kommentar

      • Micke Jarhl
        Användare
        • april 2002
        • 2277

        #4
        Riktigt fina stämmer som Peter säger hehe...
        Micke Jarhl Med akvarium!

        Kommentar

        • Rivulatus
          Användare
          • december 2002
          • 811

          #5
          Ursprungligen postat av cichlids4fun
          tror inte den har funnits i sverige men alla vill ha den
          Den har funnits för ett par år sedan här i Sverige (i Övik av alla städer om jag inte missminner mig..). Otroligt vacker ciklid som jag tror och hoppas snart kommer finnas tillgänglig. Går att beställa från staterna där den funnits länge, men det är ju inte gratis
          SA:

          Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
          Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Jag skulle önska att någon butik tog in lite ovanligare sorter. De skulle kunna beställa 10st av 10 olika ovanliga arter och jag tror folk "vi" skulle resa land och rike för att plocka upp dem, hehe. Men allt beror ju på pris förståss. Jag har sett att exempelvis Cichlasoma atromaculatum finns att få tag på men så kostar de ~1500 för en liten rackare...
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Rivulatus
              Användare
              • december 2002
              • 811

              #7
              Ursprungligen postat av DRE
              Jag skulle önska att någon butik tog in lite ovanligare sorter. De skulle kunna beställa 10st av 10 olika ovanliga arter och jag tror folk "vi" skulle resa land och rike för att plocka upp dem, hehe. Men allt beror ju på pris förståss. Jag har sett att exempelvis Cichlasoma atromaculatum finns att få tag på men så kostar de ~1500 för en liten rackare...
              En tanke jag också haft och jobbar på... Säger inte mer men det kommer bli bra mycket bättre på "våran" marknad om ett par månader.. (är lite hemlig men det är allt jag kan "hinta" om i nuläget.. )
              SA:

              Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
              Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                #8
                Ay caramba! har man sagt A får man säga B. Var i landet blir det bättre? Kan det få bli nästa ledtråd?
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • Rivulatus
                  Användare
                  • december 2002
                  • 811

                  #9
                  Det kommer inte spela någon roll....
                  SA:

                  Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
                  Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

                  Kommentar

                  • cichlids4fun
                    NCS Medlem
                    • april 2002
                    • 3111

                    #10
                    Ursprungligen postat av Rivulatus
                    En tanke jag också haft och jobbar på... Säger inte mer men det kommer bli bra mycket bättre på "våran" marknad om ett par månader.. (är lite hemlig men det är allt jag kan "hinta" om i nuläget.. )
                    fixa då media luna till mig så kommer jag upp och hämtar dem!!!
                    Mvh
                    Peter

                    don´t drink water-fish ..... in it!

                    Kommentar

                    • jinnarparen
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 2670

                      #11
                      Förhoppningsvis så dyker den upp hos hobbyzoo i Duisburg nästa år.
                      Snackade med ägaren när jag var där i somras, han hade fått hem 16 st VF som han skulle odla på. Jag håller tummarna för att han lyckas.

                      Men är den sen lika känslig som labridens "white" så vete tusan om jag kommer att skaffa en sån.

                      Värt att nämna också är att när de inte leker så ser de inte så värst imponerande ut, det är alltså ingen fisk man slänger i sällskapskaret där den får spela en undanskymd roll.
                      Men ett gäng i ett 3m kar i Genarp hade ju inte varit helt fel
                      Åter till CA

                      Det är där jag hör hemma

                      Kommentar

                      • Ove Planstedt
                        NCS Medlem
                        • maj 2006
                        • 1816

                        #12
                        Ursprungligen postat av jinnarparen

                        Men är den sen lika känslig som labridens "white" så vete tusan om jag kommer att skaffa en sån.
                        Jag antar att detta är huvudskälet till att den är så ovanlig i hobbyn. En fisk som alla vill ha och som till synes är lättodlad, nästan alla bilder/filmer jag sett på labridens media luna har visat yngelvårdande fiskar, borde vara vanlig i handeln.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...