Caquetaia Umbrifiera

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke Jarhl
    Användare
    • april 2002
    • 2277

    Caquetaia Umbrifiera

    Denna fisken är en luring,,har provat den i omgångar dock bara det ena könet åtgången tyvärr,aldrig lyckats med få till ett par samtidigt,Fast för 1 par veckor sen hittade jag en hane till min ensamma hona på annons hos Niclas i Stenugnsund(som jag lärt känna lite via CA +bil intresse) så i helgen var jag däruppe med familja+kompisar en helg, så glad i som en spelman kommer jag hem med en fin fin hane stor kraftig, kommer ner gille stugan ser min hona flyta omkring på vattenytan inga synliga skador men blek sten död jäkla otur.. pigg frisk när man åkte 3dag senare stendöd(haft henne säkert 2-3år iaf) suck man får aldrig vara riktigt nöjd
    Micke Jarhl Med akvarium!
  • jinnarparen
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 2670

    #2
    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
    Denna fisken är en luring,,har provat den i omgångar dock bara det ena könet åtgången tyvärr,aldrig lyckats med få till ett par samtidigt,Fast för 1 par veckor sen hittade jag en hane till min ensamma hona på annons hos Niclas i Stenugnsund(som jag lärt känna lite via CA +bil intresse) så i helgen var jag däruppe med familja+kompisar en helg, så glad i som en spelman kommer jag hem med en fin fin hane stor kraftig, kommer ner gille stugan ser min hona flyta omkring på vattenytan inga synliga skador men blek sten död jäkla otur.. pigg frisk när man åkte 3dag senare stendöd(haft henne säkert 2-3år iaf) suck man får aldrig vara riktigt nöjd
    Ajdå, det var mycket tråkigt att höra. Jag hade ju hoppats att det skulle finnas en till som hade par av denna fina, men ack så känsliga fisk.

    Har ju själv ett par just nu, för någon månad sedan så skaffade jag en hona till då den gamla åt upp äggen när de lekte.
    Den gamla honan fick flytta till ett mindre kar där hon gick själv, efter någon vecka flyttade jag över henne till ett större kar med andra fiskar. Två dagar efter var hon dör utan några synliga skador.
    När hon gick i det mindre karet så blev hon så tam att jag kunde handmata henne.

    Den nya honan har lekt en gång med hanen, de fick fram yngel. Men någon natt innan de blev frisimmande så försvann de, misstänker den blå botian som går i samma kar.
    Åter till CA

    Det är där jag hör hemma

    Kommentar

    • Micke Jarhl
      Användare
      • april 2002
      • 2277

      #3
      ja hitta en ny hona blir nog tufft hehe..fick iaf en större färg grann hane istället nu för honan men men ska hålla ögonen öppna iaf något dyker upp
      Micke Jarhl Med akvarium!

      Kommentar

      • Niclas Larsson
        Användare
        • januari 2004
        • 546

        #4
        Aj då det var tråkiga nyheter, Hoppas du hittar en ny partner till Hanen. Hur klarade han transporten ?
        Hoppas att du är nöjd med hanen iallafall och att han får en utlovad hona han blev säkert lika besiven som du

        Hoppas att vi kan träffas snart igen och kolla lite firrar. Jag har ju kvar en del i karen fortfarande
        /N
        Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

        Kommentar

        • Micke Jarhl
          Användare
          • april 2002
          • 2277

          #5
          Ursprungligen postat av Niclas Larsson
          Aj då det var tråkiga nyheter, Hoppas du hittar en ny partner till Hanen. Hur klarade han transporten ?
          Hoppas att du är nöjd med hanen iallafall och att han får en utlovad hona han blev säkert lika besiven som du

          Hoppas att vi kan träffas snart igen och kolla lite firrar. Jag har ju kvar en del i karen fortfarande
          /N
          Tjena Niclas tackar för snabb visiten!! Ja hem resan gick fint inga som helst problem med den och firren var pigg hehe det verkar funka klockrent jaggorna bryr sig inte ett smack utan han simmar med min argenta grupp ,jäkla skit med umbrifiera honan oturen grinnar en i ansiktet, .. Hör gärna av dig när du har en lucka så får vi försöka hitta på något
          Micke Jarhl Med akvarium!

          Kommentar

          • Niclas Larsson
            Användare
            • januari 2004
            • 546

            #6
            Aj då det var tråkiga nyheter, Hoppas du hittar en ny partner till Hanen. Hur klarade han transporten ?
            Hoppas att du är nöjd med hanen iallafall och att han får en utlovad hona han blev säkert lika besviken som du

            Hoppas att vi kan träffas snart igen och kolla lite firrar. Jag har ju kvar en del i karen fortfarande
            /N
            Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

            Kommentar

            • RobinH
              Användare
              • augusti 2008
              • 2150

              #7
              Det kallar jag otur.. hoppas du hittar någon hona, men det blir nog inte lätt!
              CA

              Kommentar

              • Niclas Larsson
                Användare
                • januari 2004
                • 546

                #8
                Oj det blev visst dubbelfel
                Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

                Kommentar

                • Micke Jarhl
                  Användare
                  • april 2002
                  • 2277

                  #9
                  Jaha då har man undersökt marknaden på umbiee`s men det verkar helkört hehe möjligen Duisburg men det känns lite väl långt köra så det får vara.. så han får gå här hemma som en maskot har blivit riktigt turkosblå i prickarna nu och all små fisk jag hade är borta så en vass jägare är han kommer med fler bilder senare ....
                  Micke Jarhl Med akvarium!

                  Kommentar

                  • mrgreed
                    Användare
                    • juli 2002
                    • 494

                    #10
                    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                    Jaha då har man undersökt marknaden på umbiee`s men det verkar helkört hehe möjligen Duisburg men det känns lite väl långt köra så det får vara.. så han får gå här hemma som en maskot har blivit riktigt turkosblå i prickarna nu och all små fisk jag hade är borta så en vass jägare är han kommer med fler bilder senare ....
                    Synd att du bor så långt bort.
                    Jag sitter ju på en hona (tror jag) som är ca 13 cm.

                    Mvh
                    Danne

                    Kommentar

                    • Micke Jarhl
                      Användare
                      • april 2002
                      • 2277

                      #11
                      Ursprungligen postat av mrgreed
                      Synd att du bor så långt bort.
                      Jag sitter ju på en hona (tror jag) som är ca 13 cm.

                      Mvh
                      Danne
                      Tjena Danne vilken stad bor du? har du kanske en bild länk på firren låter intressant..
                      Micke Jarhl Med akvarium!

                      Kommentar

                      • mrgreed
                        Användare
                        • juli 2002
                        • 494

                        #12
                        Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                        Tjena Danne vilken stad bor du? har du kanske en bild länk på firren låter intressant..
                        Bor i stockholm ska försöka ta en bild senare.
                        Vet inte hur en hane ska se ut i den storleken men tror att det är en hona.

                        Kommentar

                        • Micke Jarhl
                          Användare
                          • april 2002
                          • 2277

                          #13
                          honan har en svart prick eller fält på ryggfernan + bukfenorna är svarta http://www.ciklid.org/artregister/ar...art.php?ID=320 hanen är ju betydligt mera blå turkos nästan
                          Micke Jarhl Med akvarium!

                          Kommentar

                          • Bromma 2
                            Användare
                            • juli 2006
                            • 33

                            #14
                            WC 2200 kr styck bara att slå till!

                            Kommentar

                            • Micke Jarhl
                              Användare
                              • april 2002
                              • 2277

                              #15
                              Ursprungligen postat av Bromma 2
                              WC 2200 kr styck bara att slå till!
                              haha du är tokig...
                              Micke Jarhl Med akvarium!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...