Chokladciklid Hypselecara temporalis

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    Chokladciklid Hypselecara temporalis

    Mina stora chokladciklider som jag flyttade till ett annat akvarium för ett tag sedan är inte 2 hanar som jag trodde. De hade ju aldrig försökt med lek förut.
    för några dagar sedan, så undrade jag varför Jaguarcikliderna stod uppe i vänstra hörnet, och funderade faktiskt inte så värst mycket mer över detta.
    Men sen såg jag att de tu smågnabbades och han med det buckliga huvudet stod med huvudet nere i glassbyttan där jag har cryptocorynerna planterade. Tyckte det var lite konstigt, så jag stängde av pumparna så att vattnet blev lugnt och jag kunde kika ner i byttan. Då såg jag en hel del millimeterstora yngel!
    Alltså, så är det ett par och jag har missat leken. De kan ju omöjligtvis ha lekt i glassbyttan utan måste ha flyttat ynglen dit. Ett par elfenbensciklidyngel brukar stjäla några yngel då och då, men blir snart bortjagade av den stora lunsen.
    Jag tror att jag ska ta och suga upp några yngel för att låta dem växa upp.
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se
  • RobinH
    Användare
    • augusti 2008
    • 2150

    #2
    Grattis kul med överaskningar!
    CA

    Kommentar

    • Rooster
      NCS Medlem
      • november 2009
      • 473

      #3
      Kul med lek grattis!

      Kommentar

      • Wilhelm
        Användare
        • april 2002
        • 9122

        #4
        Tack alla!
        Nu är ynglen uppsugna ur glassbyttan och slipper bli uppätna av elfenbenscikliderna!
        mvh Wilhelm

        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


        www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

        Kommentar

        Arbetssätt...