Auktion i GCG - Göteborg 27/11 - 2010

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GöranE
    Användare
    • februari 2009
    • 334

    #61
    F.. vad trist! Vad säger man om SJ.
    Jodå auktionen var bra som vanligt.

    Synd att man inte var ute efter fisk. Rena vrakpriserna på vissa utrop..

    Ursprungligen postat av TutenStain
    Kul...jag satt fast i tåget i ca 4h. Lita aldrig på SJ... Hoppas ni hade det bra på auktionen i alla fall...
    Jordätare är det som gäller..

    Kommentar

    • malawijanne
      Banned
      • november 2005
      • 3217

      #62
      Ursprungligen postat av GöranE
      F.. vad trist! Vad säger man om SJ.
      Jodå auktionen var bra som vanligt.

      Synd att man inte var ute efter fisk. Rena vrakpriserna på vissa utrop..
      Jag tycker faktiskt tvärtom, nu lyckades vi komma upp i ca 70% av värdet vad det kostar att sälja till zooaffärer, innan har det varit ner 20% vad affärerna betalar för fisken.
      Men däremot det var ruskigt billigt för vissa pumpar, som tex kajs låda, han fick inte ens 15 % var det var värt, aluminiumprofiler ska vi inte prata om.150 kr för en massa knutar med tillhörande aluminiumprofiler, skamligt billigt.Janne

      Kommentar

      • Rooster
        NCS Medlem
        • november 2009
        • 473

        #63
        Tyckte oxå det var genomgående höga priser på fisken. Trodde aldrig att ancistrusarna skulle betinga så mkt i synnerhet inte som det var många sådana poster. Sen var det ju lite red back skalarer som inte kan ha gått för så himla mkt mindre än vad de kostar i handeln? Kul oxå att jullarna å nyckelhålen inte gick för skampriser, är annars typisk fisk som gör det annars på auktionen... Men visst det blir ju alltid en del fina stora fiskar som i princip ges bort, men det är ju en risk man tar när man säljer fisk på auktion...
        Hur som helst tack allihopa för ännu en lyckad och trevlig auktion i gcg:s regi!

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • november 2005
          • 3217

          #64
          Ursprungligen postat av Rooster
          Tyckte oxå det var genomgående höga priser på fisken. Trodde aldrig att ancistrusarna skulle betinga så mkt i synnerhet inte som det var många sådana poster. Sen var det ju lite red back skalarer som inte kan ha gått för så himla mkt mindre än vad de kostar i handeln? Kul oxå att jullarna å nyckelhålen inte gick för skampriser, är annars typisk fisk som gör det annars på auktionen... Men visst det blir ju alltid en del fina stora fiskar som i princip ges bort, men det är ju en risk man tar när man säljer fisk på auktion...
          Hur som helst tack allihopa för ännu en lyckad och trevlig auktion i gcg:s regi!
          Ja det var trevligt, jag tackar göteborgs ciklidgrupp för detta.
          Ja personligen hade lite mera plus, jag träffade Kaj från Varberg, Ola från Landskrona, Magnus från Borås, som jag har haft roligt på våra Tysklandsresor.
          Ja jag träffade även en massa från Göteborg som har likaintresse som jag har.
          Så jag sätter 10, på en skala på 1 till 10, på denna auktionen, hoppas vi ses nästa år igen.Janne

          Kommentar

          • GöranE
            Användare
            • februari 2009
            • 334

            #65
            Vad jag tänkte mest på var dom påsarna med 5-10 apistogramma för 100:- ett antal andra påsar med fisk för 30 spänn.
            Jordätare är det som gäller..

            Kommentar

            • Byttorp
              Användare
              • november 2003
              • 1585

              #66
              Lika skoj som vanligt...

              Jag skulle vilja rikta ett stort tack till ALLA som var med på ett eller annat sätt igår, ni var alla en bidragande del till att det blev en lyckad auktion. Ingen nämnd och ingen glömd heter det ju som bekant.

              Personligen tycker jag det är extra skoj att träffa alla er som man vanligtvis bara träffar på auktionen, för den sakens skull hade det varit bra med en ytterligare auktion under året för att kunna träffas oftare

              Tack till alla som hjälpte till med det praktiska, jobbade och såg till att det funkade utan större problem. Tack till Brålandagänget som trotsade 60cm snö för att komma, tack Ola som körde upp från Landskrona, Kaj från Varberg som trots allt fick behålla "lappen"...ja tack alla som sålde och köpte helt enkelt, ni är guld värda!! Janne jag får komma till dig och köpa lite fler snygga fiskar när nya burkarna står klara här hemma. Christian B, jag hör av mig till kommande möten, auktioner så får vi prata vidare.... Jaja nu nämnde jag några ändå och då får vi samtidigt inte glömma våra sponsorer till lotterier osv - vi listar dom i separat inlägg nedan.

              Alla som inte lämnat sin epost-skicka ett mail till info (a)gcg.se så hamnar ni med på våra utskick och påminnelser.
              Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
              Ordförande GCG

              Kommentar

              • Rooster
                NCS Medlem
                • november 2009
                • 473

                #67
                Ursprungligen postat av GöranE
                Vad jag tänkte mest på var dom påsarna med 5-10 apistogramma för 100:- ett antal andra påsar med fisk för 30 spänn.
                Aha I see.
                Köpte du nån fisk förresten Göran? Inga av jordätarna som gick kanske?

                Kommentar

                • Rooster
                  NCS Medlem
                  • november 2009
                  • 473

                  #68
                  Ursprungligen postat av Byttorp
                  Jag skulle vilja rikta ett stort tack till ALLA som var med på ett eller annat sätt igår, ni var alla en bidragande del till att det blev en lyckad auktion. Ingen nämnd och ingen glömd heter det ju som bekant.

                  Personligen tycker jag det är extra skoj att träffa alla er som man vanligtvis bara träffar på auktionen, för den sakens skull hade det varit bra med en ytterligare auktion under året för att kunna träffas oftare

                  Tack till alla som hjälpte till med det praktiska, jobbade och såg till att det funkade utan större problem. Tack till Brålandagänget som trotsade 60cm snö för att komma, tack Ola som körde upp från Landskrona, Kaj från Varberg som trots allt fick behålla "lappen"...ja tack alla som sålde och köpte helt enkelt, ni är guld värda!! Janne jag får komma till dig och köpa lite fler snygga fiskar när nya burkarna står klara här hemma. Christian B, jag hör av mig till kommande möten, auktioner så får vi prata vidare.... Jaja nu nämnde jag några ändå och då får vi samtidigt inte glömma våra sponsorer till lotterier osv - vi listar dom i separat inlägg nedan.

                  Alla som inte lämnat sin epost-skicka ett mail till info (a)gcg.se så hamnar ni med på våra utskick och påminnelser.
                  Dubbla tummar upp!

                  Kommentar

                  • GöranE
                    Användare
                    • februari 2009
                    • 334

                    #69
                    Nej tyvärr! Skulle på ishockey klockan 16 så jag stack redan vid tre tiden.
                    Blev en påse räkor och lite växter som klarade sig bra i bilen med motorvärmaren på.
                    Har tyvärr inte plats för fler fiskar just nu heller.

                    Ursprungligen postat av Rooster
                    Aha I see.
                    Köpte du nån fisk förresten Göran? Inga av jordätarna som gick kanske?
                    Jordätare är det som gäller..

                    Kommentar

                    • Rooster
                      NCS Medlem
                      • november 2009
                      • 473

                      #70
                      Ok ja då var det kanske inte så lämpligt att köpa på sig en massa fisk då.
                      Aja tack för senast iaf!
                      Du får dra till Kents butik nu den 14: dec för vår julavslutning, kan ju inte va så lång reseväg heller...

                      Kommentar

                      • kaj.p
                        Användare
                        • april 2002
                        • 2294

                        #71
                        Ursprungligen postat av byttorp
                        kaj från varberg som trots allt fick behålla "lappen"....

                        :i:i:i
                        Diskussällskapet
                        www.diskusforum.se

                        Kommentar

                        • GöranE
                          Användare
                          • februari 2009
                          • 334

                          #72
                          Nej tyvärr! Var jäkligt sugen på en av Apistogramma-påsarna.
                          Kan komma till Nol och nej, det är inte långt. 3-4 km kanske.
                          Vilken tid är det?

                          Ursprungligen postat av Rooster
                          Ok ja då var det kanske inte så lämpligt att köpa på sig en massa fisk då.
                          Aja tack för senast iaf!
                          Du får dra till Kents butik nu den 14: dec för vår julavslutning, kan ju inte va så lång reseväg heller...
                          Jordätare är det som gäller..

                          Kommentar

                          • Rooster
                            NCS Medlem
                            • november 2009
                            • 473

                            #73
                            Ursprungligen postat av GöranE
                            Nej tyvärr! Var jäkligt sugen på en av Apistogramma-påsarna.
                            Kan komma till Nol och nej, det är inte långt. 3-4 km kanske.
                            Vilken tid är det?
                            Ja det verkar som att många var sugna på de påsarna...
                            Gött mos! mötena är alltid vid sju men ha lite koll på hemsidan å forumen för säkerhets skull, man vet ju aldrig...

                            Kommentar

                            Arbetssätt...