Fisk och akvarierelaterade bilder - del 7

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• PaS
    svarade
    Ursprungligen postat av Bjorn
    Krabbrackare!!

Har undrat på hur krabborna i Oskars akvarie lycklats klättra över i fiskdelen, och upp i ljusrampen. Tydigen så använder de bakbenen upp på luftslangen till filtret.
    Vad är det för krabba? Har för mig att jag läst att du har Tanganyika-krabbor men den där ser annorlunda ut.

-Alex

Lämna en kommentar:

• StefanL
    svarade
    Roligt!

Jag hade en gång en klogroda som gillade utblåset på en pump så mycket att han visste precis vart han skulle klättra upp och när han skulle släppa taget för att "surfa" runt i akvariet. Han såg redigt rolig ut med utspända ben och "svävande" i akvariets mittendel...

Ibland undrar man om de är så ointelligenta som människan vill påtala att vissa varelser är. Den här grodan älskade detta...och vi var flera som skrattade stort åt grodans "trick".

Lämna en kommentar:

• cf.akvarielagret
    svarade
    Ursprungligen postat av Bjorn
    Krabbrackare!!

Har undrat på hur krabborna i Oskars akvarie lycklats klättra över i fiskdelen, och upp i ljusrampen. Tydigen så använder de bakbenen upp på luftslangen till filtret.
    Är det hämtat ur nya Disney filmen

Lämna en kommentar:

• Bjorn
    svarade
    Krabbrackare!!

Lämna en kommentar:

• Bjorn
    svarade
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Är det lecakulor ?
    Nej, det är mjuka japanska oliverknottar!

Ska bli otroligt kul att se hans två föredrag och akvariebyggen på Ciklidstämman!
    Willkommen auf der Website von Oliver Knott – AquaDesign & Consulting. Weitere Informationen findet Ihr in Kürze auf dieser neuen Seite. Bis dahin folgt doch einfach meinen Social Media Kanälen. Euer Oliver Knott

Lämna en kommentar:

• Wilhelm
    svarade
    Är det lecakulor ?

Lämna en kommentar:

• Bjorn
    svarade
    Släppte i ca 7 av körsbärsräkynglen i fredags redan (samma dag jag satte upp det), och idag fick de sällskap av 15 till, så nu är det fullt av liv.

Lämna en kommentar:

• Bjorn
    svarade
    Mitt första nano!

Ska ha yngel av grabbens Körsbärsrökor i det.

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Snyggt tyg kan vara ett alternativ. Antingen ett helt svart med med bra struktur eller mönstrat beroende på vad du tycker passar.

Grymt akvarium btw. Mer saltbilder vore kul. En ständig dröm!

Lämna en kommentar:

• Alexander Ylipää
    svarade
    Nu är systemet igång. Det som fattas är några snygga luckor på framsidan av bänken. Några tips?

Lämna en kommentar:

• Bjorn
    svarade
    Några foton på grabbens coolaste krabba och en klase äppelsnigelägg.

Lämna en kommentar:

• HåE
    svarade
    Ursprungligen postat av cichlids4fun
    knäppte några snabba idag
    Kanonfina white lips.

Lämna en kommentar:

• Bjorn
    svarade
    Ursprungligen postat av cichlids4fun
    knäppte några snabba idag
    Snygga fiskar!