Fisk och akvarierelaterade bilder - del 7

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Alexander Ylipää
    svarade
    Matdags, alger!

Lämna en kommentar:

• Alexander Ylipää
    svarade
    En försenad födelsedagspresent av Dahlberg och Johanski. Han plöjer runt som kingkong i akvariet.

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Vilken skillnad i artregistret jämfört med de gråare honorna. BNu saknas bara artbeskrivning och kansek än fler bilder så det vattnas än mer i munnen på en icke-malawi ägare men trots detta ett fan av afrikanska ciklider!

Lämna en kommentar:

• Joakim Draktoft
    svarade
    Ursprungligen postat av Malawifisk
    Protomela sp Mbenji thick lips
    Ser bara bilder på honor i artregistret
    Ursprungligen postat av DaRe
    Snygg bild. Maila in den till artregister@ciklid.se och säg vad det är så borde den väl gå att lägga till som hanne!
    Tack för bilden. Du behöver inte maila in den denna gång. Jag har redan sett till att lägga upp den.

Dessvärre innehåller din forumsprofil endast ditt förnamn, så jag har inte kunnat ange fullständig fotobyline.

Protomelas sp. "mbenji thick lip"

Har du fler bilder så tar vi mer än gärna emot dessa också. En lista över bilder som saknas finns här.

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Snygg bild. Maila in den till artregister@ciklid.se och säg vad det är så borde den väl gå att lägga till som hanne!

Lämna en kommentar:

• Malawifisk
    svarade
    Protomela sp Mbenji thick lips
    Ser bara bilder på honor i artregistret

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Är det inte saltkar som brukar ha extremt stark belysning. Det kanske är vi ciklidister som håller till på den mörka sidan

Lämna en kommentar:

• Ove Planstedt
    svarade
    Även jag har tagit ett litet steg över till den "mörka sidan".

Lämna en kommentar:

• pontus
    svarade
    en till ;D

Lämna en kommentar:

• pontus
    svarade
    en till katale bild kan ju inte skada

Lämna en kommentar:

• pontus
    svarade
    protomelas

taiwan reef ,har hört att det blir bättre om man gör rent rutorna

Lämna en kommentar:

• specmats
    svarade
    mina värden är ok förutom högt fosfat pga att ja inte kör med osmos-vatten (för dåligt tryck i kranarna) och problemet blir då alger, byter 15% i veckan och då blir det oxå en tur med tandborsten på stenar mm Anthias är coola firrar och ja kommer absolut att fortsätta med släktet under lång tid.

Lämna en kommentar:

• ozric
    svarade
    Värderna har farit upp & ner som en j-a flagga här fram tills nu. Inga större missöden dock förutom att en xl Euphyllia hade Blown slime med sig. Denna burken tar jag som "inskolning". Nästa burk nog med sps`er & anthias. Ska även få till det med en cylinder-ros.

Lämna en kommentar:

• specmats
    svarade
    hehe och hur går det för dej i saltsvängen? vågat på Anthias än?

Lämna en kommentar:

• ozric
    svarade
    Ursprungligen postat av specmats
    lite bilder på nyinköpta fiskar, dessa anthias (Carberrys & Dispar) påminner mycket om malawiciklider och då även tropheus med co med ett mycket aktivt beteende 24/7
    Tumme upp!

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...