sa till 300 liter - förslag?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chippog
    Användare
    • augusti 2008
    • 251

    sa till 300 liter - förslag?

    om du hade ett enda kar till förfognade, 300 liter, växter(!), några malarter, ingen större än 12 cm, en tetraart tex. vinkeltetra, vilken ciklid hade du valt till detta?

    själv tänker jag helst en art som trivs parvis, dock gärna ingen apistogramma.

    vilken art vill du ha i karet då?
    en kan bli beroende av att sitta framför karet
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Jag hade kört på 2 par Guianacara och mycket snåriga grenar. Guianacara Geayi stannar på c:a 10-12 cm.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • chippog
      Användare
      • augusti 2008
      • 251

      #3
      Ursprungligen postat av DRE
      Jag hade kört på 2 par Guianacara och mycket snåriga grenar. Guianacara Geayi stannar på c:a 10-12 cm.
      låter inte så dumt. varför just geayi? går andra guianacara lika bra? hur känsliga är de angående vattenbyten? något som är speciellt med dessa?
      en kan bli beroende av att sitta framför karet

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        De är de som du kan få tag på misstänker jag. Ännu läckrare är Owroewefi från "Grand Laussat" som också kallas copperhead. Sök på you tube och du skall finna.

        De vill ha 25-32 grader i vattnet. Något mjukt och pH strax under 7. Men för mig har de varit okänsliga för detta utom tempen som jag kör på 28 grader.

        De anses kräva bra vattenkvalitet så byta vatten ofta är att rekommendera. (varje vecka 30%)
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • chippog
          Användare
          • augusti 2008
          • 251

          #5
          låter lite som "vilken jordätare som helst" hantering ... fina firrar i you tube!

          nån med en annan rekommendation?
          en kan bli beroende av att sitta framför karet

          Kommentar

          Arbetssätt...