Skulle man kunna få i en art till?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Crenicichla
    Användare
    • november 2006
    • 1055

    Skulle man kunna få i en art till?

    Kommer troligen skaffa ett kar igen efter 1,5 års uppehåll.

    Jag har bestämt mig för SA ssjälvklart och även bestämt mig för VF Ap. Cacatuoides 2+4 och 6st Mikrogeophagus Altispinosa...
    Karet kommer ha måtten 130L*70d*30h och de blir 273L

    jag funderar på om man kan ha ytterligare en ciklid i.. de jag funderat på är

    Dicrossus Maculata 4-6st

    Brun Bågfensciklid 1+1

    Crenicichla Regani 1+1

    Eller ngn Apistogramma 2+4

    Vad tror ni kan jag ha 3 dvärgcikli arter i karet? självklart kommer de både vara mycke växter och rötter i i san SA anda =)
    MVH

    Kristofer
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Bagfen kan du garanterat ha men jag rekomenderar 1 + 3 vilket ar roligare. Honorna slass som sjutton och ar snalla mot hanen.

    Reganin ar ratt tuff. En annan har du sakert battre chanser med t ex notopthalmus eller Teleocicha. Nu har jag bara erfarenhet av reganin av dessa tre...
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • Crenicichla
      Användare
      • november 2006
      • 1055

      #3
      De var lite så jag kände med att Reganing förmodligen är för tff för dem, hade ett regani par i ett 720 och hanen på ca 7cm backade inte att hota min Chokladciklids hane på 23cm när han kom in på deras lekrevir..

      Notopthalmus skulle kunna vara ett alternativ, Walllacii är inte tillräckligt snygg och Teleocichla har jag dålig koll på.

      Ursprungligen postat av Ola Svensson
      Bagfen kan du garanterat ha men jag rekomenderar 1 + 3 vilket ar roligare. Honorna slass som sjutton och ar snalla mot hanen.

      Reganin ar ratt tuff. En annan har du sakert battre chanser med t ex notopthalmus eller Teleocicha. Nu har jag bara erfarenhet av reganin av dessa tre...
      MVH

      Kristofer

      Kommentar

      Arbetssätt...