rören går

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Markie
    Användare
    • september 2008
    • 512

    rören går

    Igår när jag tände upp i en av baljorna så gick ena röret (ramp för 2 rör 2 separata knappar). Ok tänkte jag det var ju ända 2 år gammalt. Idag satte jag dit ett nytt rör. Pang! sa det så gick även det röret. Vad är det som har hänt?

    /Niklas
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • april 2002
    • 5028

    #2
    Ursprungligen postat av Markie
    Igår när jag tände upp i en av baljorna så gick ena röret (ramp för 2 rör 2 separata knappar). Ok tänkte jag det var ju ända 2 år gammalt. Idag satte jag dit ett nytt rör. Pang! sa det så gick även det röret. Vad är det som har hänt?

    /Niklas
    Tror drosseln är trasig för armaturen kanske inte tål fuktigheten (brukar vara det)
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

    Kommentar

    • Markie
      Användare
      • september 2008
      • 512

      #3
      Är det enkelt att fixa ? Har noll koll på hur det funkar...

      Kommentar

      • Mr.Fish
        Användare
        • maj 2004
        • 1403

        #4
        Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
        Tror drosseln är trasig för armaturen kanske inte tål fuktigheten (brukar vara det)
        lol, har aldrig hörtalas om att en trasig drossel "trashar" lysrör. ;-) Antingen fungerar drosseln, normalt,.Eller så fungerar den inte. Låter mer som att någon ledning-fas- ligger och sluter krets med lysröret. Alltså vad faktiskt Krister var lite inne på (fast inte med drosseln). Ok.. Mitt råd.. Skrota Armaturen omedelbart! Du kan få chockskador av den. Köp en ny. Farbror Krister kan säkert ge dej ett hygglit pris osså ;-)

        Kommentar

        • Markie
          Användare
          • september 2008
          • 512

          #5
          Ursprungligen postat av Mr.Fish
          lol, har aldrig hörtalas om att en trasig drossel "trashar" lysrör. ;-) Antingen fungerar drosseln, normalt,.Eller så fungerar den inte. Låter mer som att någon ledning-fas- ligger och sluter krets med lysröret. Alltså vad faktiskt Krister var lite inne på (fast inte med drosseln). Ok.. Mitt råd.. Skrota Armaturen omedelbart! Du kan få chockskador av den. Köp en ny. Farbror Krister kan säkert ge dej ett hygglit pris osså ;-)
          Vågar jag använda den sidan som fungerar? Kanske lever allt för spännande då...

          Kommentar

          • Mr.Fish
            Användare
            • maj 2004
            • 1403

            #6
            Ursprungligen postat av Markie
            Vågar jag använda den sidan som fungerar? Kanske lever allt för spännande då...
            jO jAG ANTAR DET. eFTERSOM jAG ANTAR ATT ARMATUREN ÄR JORDAD OCH DU KANSKE HAR EN JORDFELSBRYTARE ;-)

            Kommentar

            • Mr.Fish
              Användare
              • maj 2004
              • 1403

              #7
              Ursprungligen postat av Mr.Fish
              jO jAG ANTAR DET. eFTERSOM jAG ANTAR ATT ARMATUREN ÄR JORDAD OCH DU KANSKE HAR EN JORDFELSBRYTARE ;-)
              soz. caps

              Kommentar

              Arbetssätt...