Cichlasoma Ornatum

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Cichlasoma Ornatum

    Citat från CA bilder:
    Ursprungligen postat av Norrland
    Wow, last lite om Cichlasoma ornatum. Värsta rariteten. Va kul fisk at ha hemma i vardagsrummet. Jag Köper!
    Blev det någon ornatum?

    Vet någon om de går att få tag på i Svecia?

    /David
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • Norrland
    Användare
    • december 2009
    • 557

    #2
    Nej du han har postat annonsen igen - men inte kontaktat mig? Vet ej vad som pagar. Lika bra.
    Du ska veta att jag har kampat sten-hårt for att endast ha ett akvarium. En nastan omojlig bragd for akvarister.
    Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      inte lätt md endast ett akvarium.

      Jag är intresserad att höra hur det går med ornatumen, de är riktigt fina.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Norrland
        Användare
        • december 2009
        • 557

        #4
        Jag ska kontakta honom igen sa far vi se hur mycket dom kostar. Tydligen ar det bebisar han saljer.
        Det finns mycket kufiska CA/SA har pa Hawaii. Har sett allhanda konstigt och dyrt inne pa affarerna. Dessutom kan du finna massa kul i dammar, sjoar och beckar. Till och med inne pa Ala Moana Shopping Center. I koi pondarna simmar det fet-stora jaggor, flowerhorns, oscars, plecos, citrinellum, labiatum, tilapia, red terror etc etc.

        Pratar man med management sa kan man fanga det man vill ha innan affarerna oppnar.
        Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #5
          Vad i h gör jag här!
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • JockeB
            Användare
            • maj 2004
            • 2964

            #6
            Ursprungligen postat av Norrland
            Jag ska kontakta honom igen sa far vi se hur mycket dom kostar. Tydligen ar det bebisar han saljer.
            Det finns mycket kufiska CA/SA har pa Hawaii. Har sett allhanda konstigt och dyrt inne pa affarerna. Dessutom kan du finna massa kul i dammar, sjoar och beckar. Till och med inne pa Ala Moana Shopping Center. I koi pondarna simmar det fet-stora jaggor, flowerhorns, oscars, plecos, citrinellum, labiatum, tilapia, red terror etc etc.

            Pratar man med management sa kan man fanga det man vill ha innan affarerna oppnar.
            Jeff Rapps har dom ju inne i annat fall, i 5-6 olika storlekar
            Tropical fish Importer / exporter that specializes in Central & South American cichlids, as well as Characins, catfish, pleco, and other rare or unusual species from around the world.
            Mvh Jocke
            Centralamerikanska Ciklider!

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #7
              Schyssta priser oxå, öhumm...

              Men ack så snygga.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • JockeB
                Användare
                • maj 2004
                • 2964

                #8
                Ursprungligen postat av DRE
                Schyssta priser oxå, öhumm...

                Men ack så snygga.
                Jepp men vill man ha en raritet så är det bara o betala
                Det tråkiga är ju att sen tillkommer frakten mm, o då blir ju priset det dubbla minst
                Senast redigerad av JockeB; 14 september 2010, 20:39.
                Mvh Jocke
                Centralamerikanska Ciklider!

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #9
                  Om det är fler som vill ha kanske man kan köpa många små och på så sätt få till hyggligt pris?!
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • Norrland
                    Användare
                    • december 2009
                    • 557

                    #10
                    Ursprungligen postat av DRE
                    Vad i h gör jag här!
                    He! he! Forhasta dig inte nu. Jag tar med kameran nasta gang jag aker dit. Foresten akte jag till en park i bergen och i en liten dam dar uppe simmade det en as fet Jack D. Om du nagonsin har sett dessa gossar utomhus sa star det klart att det finns inte manga fiskar som kan mata sig i glimmer. Otroligt vackra!
                    Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      #11
                      Finns det inhemska ciklider som lever vilt på hawaii eller är det bara arrangerade dammar eller möjligen utplanterade.
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • Norrland
                        Användare
                        • december 2009
                        • 557

                        #12
                        Ursprungligen postat av DRE
                        Finns det inhemska ciklider som lever vilt på hawaii eller är det bara arrangerade dammar eller möjligen utplanterade.
                        Nope. Inga endemiska ciklider.


                        Har haft Stenogobius hawaiiensis och Atyoida bisulcata. Sistnamda otroligt bra akvarie rengorare. Forst namnda ar jatte kul fisk som har stor mun men ater endast partiklar. Tar lang tid innnan dom ater i fangenskap.

                        Lentipes concolor har jag sett ett par ganger men den finns oftast hela vagen upp i bergen dar vattenfallen brakar ned. Dessutom sa lever den dar det ar lite djupare vatten. Svar fangad men jatte snygg. Vet ej om det ens ar lagligt att fanga den.

                        Till sist Cryptoheros nigrofasciatus (icke endemisk) ar valdigt blåa i färgen som avtar nar man haller dom i akvarierna. Finns i varenda vatten strom har pa Hawaii. Jatte snygga.
                        Senast redigerad av Norrland; 16 september 2010, 10:02.
                        Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

                        Kommentar

                        • DaRe
                          NCS Medlem
                          • september 2009
                          • 22831

                          #13
                          Jag har sett ett rejält uppsving på forum runt om angående just denna ciklid eller kanske snarare en snarlik som heter Gephyrum. De har också kraftigt gått ned i pris till runt 15$ st.

                          Kan vi inte få hit ett gäng vildfångade eller F1or? Om de går att få tag på via Jeff Rapps så borde han väl kunna exportera till Sverige. Någon butik som vill ta tag i detta?
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                          ///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                          Kommentar

                          • JockeB
                            Användare
                            • maj 2004
                            • 2964

                            #14
                            När det gäller Ornatum så är det ju fortfarande en fisk hööögt upp på "vill ha" listan, men som sagt väldigt svår att få tag i fortfarande, alla fall i europa.. Jag har sen ett par månader släktingen C.Atromaculatum Vf "rio artrato" och dom är väl nu mellan ca 7-12cm och börjar visa lite färger, ska försöka fota dom vid tillfälle.
                            Mvh Jocke
                            Centralamerikanska Ciklider!

                            Kommentar

                            • RobinH
                              Användare
                              • augusti 2008
                              • 2150

                              #15
                              Ursprungligen postat av DRE
                              Jag har sett ett rejält uppsving på forum runt om angående just denna ciklid eller kanske snarare en snarlik som heter Gephyrum. De har också kraftigt gått ned i pris till runt 15$ st.

                              Kan vi inte få hit ett gäng vildfångade eller F1or? Om de går att få tag på via Jeff Rapps så borde han väl kunna exportera till Sverige. Någon butik som vill ta tag i detta?
                              Du kan själv beställa från Rapps! Jag vet några här på forumet som gjort det för ett par år sedan. Men runt 15 DOLLAR????? Vill du köpa 10st till mig då oxå.. sist jag såg att rapps hade dom inne så kostade dom minsta runt 75dollar styck och då var dom ca2-3cm.
                              Senast redigerad av RobinH; 23 februari 2011, 16:06.
                              CA

                              Kommentar

                              Arbetssätt...