Filter uppgradering?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wenen
    Användare
    • december 2009
    • 26

    Filter uppgradering?

    Hej!

    Det är så att jag har ett akvarium på 275 liter med 2 påffar i på 13cm. Det är så att jag inte har möjlighet att köpa ett ytterfilter tyvärr. Så nu frågar jag er vad ni tycker att jag kan köpa för nytt innerfilter till mitt akvarium. Det som är i just nu är Hydor Crystal 4 R20 Duo och Hydor Crystal 3 R10 Duo. Den sista kan även vara den mindre modellen men tror ej det. Akvariet funkar jättebra behöver inte byta vatten allt för ofta även fast påfågelcikliden är en väldigt ''smutsig'' fisk. Men eftersom jag inte kan köpa ytterfilter så undrar jag om jag kanske ska investera i en Fluval 4+, Eheim 2252 eller en till Hydor Crystal 4 R20 Duo. Vill ha synpunkter på vad som är bäst för fiskarna och egna erfarenheter om dessa filter. Vet inte vad påfågelciklider vill ha för ''drag'' men just nu så trivs de riktigt bra iaf. Tacksam för svar!

    Ha det bra! Mvh Gabriel
  • RobinH
    Användare
    • augusti 2008
    • 2150

    #2
    Eheim 2252 blir nog i kraftigaste laget i ett så litet kar.. Jag använder Fluval 4 i mina mindre kar på mellan 170-260L där jag drar upp ungfiskar som skitar ner ganska kraftigt och jag är nöjd och det verkar fiskarna oxå.
    påfåglarna blir stora så 275l räcker nog inte i längden, men det vet du säkert redan!
    CA

    Kommentar

    • Wenen
      Användare
      • december 2009
      • 26

      #3
      Okej!

      Tack för svar! Japp vet att det kommer bli för litet i längden men hoppas på att får ''tillstånd'' att köpa större. Om inte blir det till att sälja dem :'(

      Kommentar

      Arbetssätt...