Bilduppladdning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Bilduppladdning

    Förslag för förbättring. När man laddar upp bilder så måste de vara i förbahandlat skick vad gäller storlek, kan inte det justeras automatiskt så alla storlekar accepteras men anpassas till siten? (Liknande zoopet)
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • jemtlänningen
    Användare
    • maj 2009
    • 113

    #2
    Ursprungligen postat av DRE
    Förslag för förbättring. När man laddar upp bilder så måste de vara i förbahandlat skick vad gäller storlek, kan inte det justeras automatiskt så alla storlekar accepteras men anpassas till siten? (Liknande zoopet)
    Tjena jag tycker det är krongligt jag har provat flera ggr men får upp en goggle sida så fort jag ska sätta in bilder på fiskar jag är medlem i ncs men jag gör tydligen fel ändå.MVH Lelle


    PS Härliga jemtland.

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • september 2002
      • 5394

      #3
      Ursprungligen postat av DRE
      Förslag för förbättring. När man laddar upp bilder så måste de vara i förbahandlat skick vad gäller storlek, kan inte det justeras automatiskt så alla storlekar accepteras men anpassas till siten? (Liknande zoopet)
      Då blir kvaliten lidande... så frågan e ju att om den funktionen ska bli som det mesta är i nutid, enkelt men inte speciellt bra =)
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • Christian Alfredsson
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 4122

        #4
        Jag tycker att det är bra att de ändras automatiskt. Har man skalat ner bilden själv så rör ju servern inte bilden. Den triggar bara om den är större.
        Christian Alfredsson
        http://www.zoopet.com
        http://www.christianalfredsson.com

        Kommentar

        • Decimus
          Användare
          • juni 2006
          • 961

          #5
          Tycker det skall göras mer användarvänligt samt bli gratis, tror dynamiken i forumet blir bättre och fler diskutioner/berättelser kommer till då..

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Jag drar mig för att lägga upp bilder pga av att jag måste öppna i bilbehandlingsprogram bara för att visa en simpel bild. Allt som det finns behov av att visa kräver inte superkvalitet, mest för att diskussionen går lättare.

            Edit: Jag tror bildfunktionen som dragplåster för nya medlemmar måste vara mer attraktiv.
            • Kan man tillåta högre upplösning
            • Multipla filer vid varje nedladdning
            • Drag and drop till nedladdningsruta
            • Större frihet kring placering av bilderna
            Senast redigerad av DaRe; 29 augusti 2010, 18:04.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Wilhelm
              Användare
              • april 2002
              • 9122

              #7
              Så jobbigt är det väl inte?
              Enklaste sättet tror jag är om man har Picasa som fotoalbum och mailar därifrån en eller flera bilder till sig själv, så får man automatisk lämplig bildstorlek på bilden-erna i mailet. Dessa spar man sedan någonstans och laddar upp på sidan här.

              (Picasa är gratis)
              mvh Wilhelm

              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


              www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                #8
                Finns ingen desktop app som gör att man kan högerklicka på en bunt bilder och konvertera till önskad storlek.
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • Decimus
                  Användare
                  • juni 2006
                  • 961

                  #9
                  tror fortfarande att det blir bättre med en bilduppladningsfunktion ala Facebook. Smidigare och attraktivare för forumet.. =)

                  Kommentar

                  • janne dansk
                    Användare
                    • april 2004
                    • 140

                    #10
                    Ursprungligen postat av DRE
                    Finns ingen desktop app som gör att man kan högerklicka på en bunt bilder och konvertera till önskad storlek.


                    //janne
                    200l 1000l på g
                    <b>
                    Min Zoon</b>

                    Kommentar

                    • Peter_A_F
                      Användare
                      • januari 2008
                      • 809

                      #11
                      Ursprungligen postat av janne dansk
                      Verkar vara ett smart och smidigt program!

                      Själv hanterar jag alla bilder via Photoshop Lightroom och väljer storlek när jag exporterar RAW-bilderna.
                      - 720 liter med Malawi.

                      Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

                      Lägg till ciklid.org på iGoogle!

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        #12
                        Trots dessa möjligheter tror jag på en förbättrad/förenklad bilduppladdningsfunktion med möjlighet till något större filer/upplösning
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • DaRe
                          NCS Medlem
                          • september 2009
                          • 22831

                          #13
                          Hur mycket argument krävs. Jag förstår inte. Vad jag förstått ärt det enkelt att införa.
                          Har gått och kärat ner mig i en ful/snygg rackare vid namn Trewavasae och upptäckt att det finns en hel del olika arter i arten(??) Nu skulle jag blivit mycket glad om jag kunde fått in en massa foton på denna art i denna tråd så ös på med foton bara :D
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                          ///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                          Kommentar

                          Arbetssätt...