Vem har VF Salvini ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    NCS Medlem
    • november 2005
    • 1294

    Vem har VF Salvini ?

    Kollade akvarietekniks lagerlista och de hade Salvini F1 ,svenskodlat till salu.
    Så någon måste ju sitta på ett vf salvinipar här i landet. någon som vet vem ?. vore väldig kul att se bilder på dessa och få veta fångstplats.
  • endymion

    #2
    Fångstplatsen ska heta nocotun eller något liknande, och det är bland de rödaste salvinina. Men bilder finns inte vad jag vet.

    Kommentar

    • Lundensis
      Användare
      • mars 2004
      • 2262

      #3
      Salvini från Ucumacinta är bland de vackraste jag sett.

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #4
        Ursprungligen postat av Lundensis
        Salvini från Ucumacinta är bland de vackraste jag sett.
        Ucumacinta är rätt lång. Undrar om det finns skilnader. Jag snorklade i Laguna Bacalar och där var salvini sandfärgade. Inget rött. Inget gult.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • Lundensis
          Användare
          • mars 2004
          • 2262

          #5
          Ursprungligen postat av Ola Svensson
          Ucumacinta är rätt lång. Undrar om det finns skilnader. Jag snorklade i Laguna Bacalar och där var salvini sandfärgade. Inget rött. Inget gult.
          Såg en bild i en bok på ett vackert par som enligt boken var från Ucumacinta. Tror det var denna bilden. http://www.tsamisaquarium.gr/images/...ma-salvini.jpg

          Kommentar

          • jinnarparen
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 2670

            #6
            Det är väl Beast som har det vildfångade paret, åtminstone har han salvini med fångstplats nocotun.
            Tror inte att de skiljer sig så mycket från de F1 Rio Chacamx som jag har.

            Sen vete tusan om det egentligen är någon skillnad. Såg någonstans att "Rio chacamax" och "nocotun" egentligen är sak samma.
            Hur pass sant detta är vet jag inte då jag inte kollat det närmre, men jag tänkte att det kunde vara värt att nämna.
            Åter till CA

            Det är där jag hör hemma

            Kommentar

            • jinnarparen
              NCS Medlem
              • april 2002
              • 2670

              #7
              Om ni vill se fina salvini så kolla in denna tråd

              Åter till CA

              Det är där jag hör hemma

              Kommentar

              Arbetssätt...