Odlingskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • asker
    Användare
    • oktober 2009
    • 46

    Odlingskar

    Hur länge brukar det normalt ta innan skalarer (perualtum i detta fall) visar lektendenser när man flyttat dem till lekakvarium? Det är inrett med kon mörk botten och en rot. De har tidigare gått i kommuntank med en massa växter. Där har de lekt men misslyckats.
  • cichlids4fun
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 3111

    #2
    det beror ju på många faktorer, men är de ett frekvent lekande par normalt så leker de säkert snart om vattnet är bra, de är säkert stressade över flytten men kommer nog igång ganska snart, jag brukar flytta mina när de är på gång att leka så brukar det gå fortare
    Mvh
    Peter

    don´t drink water-fish ..... in it!

    Kommentar

    • asker
      Användare
      • oktober 2009
      • 46

      #3
      Peter eller någon annan har du/ni mer användbara råd? Paret kom av sig alldeles när jag flyttade dom. Honan vill inte ens äta nu. Gjorde jag nåt fel när jag flyttade från växttank till ren odlingstank (bara rot, kon, doppv och filter) Hur triggar man igång domm igen?

      Kommentar

      • cichlids4fun
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 3111

        #4
        Ursprungligen postat av asker
        Peter eller någon annan har du/ni mer användbara råd? Paret kom av sig alldeles när jag flyttade dom. Honan vill inte ens äta nu. Gjorde jag nåt fel när jag flyttade från växttank till ren odlingstank (bara rot, kon, doppv och filter) Hur triggar man igång domm igen?
        det är ju omöjligt att säga, förmodligen chockade du dem med flytten, hur länge har de gått i nya karet?

        är det samma vatten?
        som sagt är vattnet bra brukar mina finna sig rätt snabbt.

        vill de inte ens äta just nu så får du nog ha lite tålamod, kan vara svårt att få igång dem då, prova att höja tempen 2 grader eller nåt
        släck ner karet några dagar så de får lugna sig lite

        om du är säker på att vattenkvaliteten är bra så kan du ju lägga i några fler fiskar som du sedan tar bort när de börjar bli till sig igen
        Senast redigerad av cichlids4fun; 26 augusti 2010, 12:24.
        Mvh
        Peter

        don´t drink water-fish ..... in it!

        Kommentar

        • asker
          Användare
          • oktober 2009
          • 46

          #5
          Tack Peter Ska följa dina råd. De verkar logiska

          Kommentar

          Arbetssätt...