540L frigolitbygge med moduler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #46
    Jag är inte helt med nu heller. Vilket inlägg, jag ser bara 3 sidor i denna tråd. Aha jag kanske har en annan inställning. Jag kollar föregående sida...


    edit: japp där var den. Snyggare med tiden och snygg från början.
    Under en tid har jag arbetat på ett modulsystem till mitt 540L akvarium som jag inhandlade för 300kr för ett par månader sedan. Arbetet har sakta gått framåt och nu är det dags att börja få njuta av det roliga...inredning och insättning av fiskar. Bifogar bilder från start..
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #47
      Det finns en ny bild i inlägg nr 40.

      Jag svamlade bara lite tidigare. Sidan 11 var på ett annat känt forum.

      Kommentar

      • KuRtaN
        Användare
        • februari 2008
        • 778

        #48
        Riktigt snygg bakgrund!
        Finns det ngt bra sätt att få alger att växa på bakgrund, rötter, sten osv?
        Over and out // Mathias

        Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #49
          Mata mycket och onödigt mycket ljus, dvs >14 timmar om dagen. Den energfin kan inte växter ta upp och istället gynnar det alger. Sedan är väl ett tips att variera näringsvärdena i akvariet, det brukar kunna kicka igång en algtillväxt.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          Arbetssätt...