If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jättegrattis!!
Har själv två Cupido men dom är för små ännu. Hur stora är dina?
Skulle vara kul om du fortsätter med bevakningen av leken här med mera bilder oxå..
grattis!! just idag hade jag åkt till Nol och hoppats att få nån hona till mina två hanar och en hona. han hade dock bara hanar. på nåt sätt har jag fått för mig att jag vill satsa just på denna art... han skulle få in fler VF så småningom. jag hoppas verkligen på det och drömmer om lek med. tack för att du tände hoppets gnista och lycka till med dina, discusred!!
Antalet ägg har minskat ifrån cirka 100 till 30.
Cirka 20 har möglat, restn vet jag inte varför honan har tagit bort.
Troligtvis något jag inte ser själv, eller så enkelt som stress?
Kommer köra med kvällslampa inatt oxå.
Väntar med spänning om där är kvar några till imorgon.
grattis!! just idag hade jag åkt till Nol och hoppats att få nån hona till mina två hanar och en hona. han hade dock bara hanar. på nåt sätt har jag fått för mig att jag vill satsa just på denna art... han skulle få in fler VF så småningom. jag hoppas verkligen på det och drömmer om lek med. tack för att du tände hoppets gnista och lycka till med dina, discusred!!
Hej
Biotodoma är ömtåliga. Titta noga efter att de är kraftiga och välvuxna, om du köper VF. Magra insjunkna exemplar kan vara omöjliga att få igång.
Roligt och läsa!
Så som du beskriver ett kar, är ju det ultimata karet ju
Kör på!!!!!
Ja riktigt än finns de ingen möjlighet då jag skall flytta i Oktober...
Men de börjar smyga omkring tankar på ett kar med måtten 120*100*70 eller 150*100*70 eller om ja skulle ha riktigt mycket plats 200*120*70 men de ligger en bit fram om de nu skulle bli verklighet.
Men tänk vilken yta tidigare nämnda fiskar skulle få och förmodligen visa beteenden på helt andra sätt än i mindre burkar =)
Hej
Biotodoma är ömtåliga. Titta noga efter att de är kraftiga och välvuxna, om du köper VF. Magra insjunkna exemplar kan vara omöjliga att få igång.
tack mikael!! ska kolla noga! av mina första fyra, som jag köpte säkert för ett halv år sedan, överlevde tre och lever än, vilket ger mig hoppet att klara ett nästa inköp ifall de ser bra ut.
Sorry, för inte svarat.
Vetetusan vad det är men datan ville inte in på ciklid.se och några andra sidor till.
Händer då och då med min data.
Någon som kan veta vad det beror på?
Tyvär gick äggen bort under natt två.
Allafall nu har jag bara paret kvar i baljan, så vi får se om dom vill leka igen.
Ja riktigt än finns de ingen möjlighet då jag skall flytta i Oktober...
Men de börjar smyga omkring tankar på ett kar med måtten 120*100*70 eller 150*100*70 eller om ja skulle ha riktigt mycket plats 200*120*70 men de ligger en bit fram om de nu skulle bli verklighet.
Men tänk vilken yta tidigare nämnda fiskar skulle få och förmodligen visa beteenden på helt andra sätt än i mindre burkar =)
Alltid skoj med större burkar, värsta man blir blind när man har större burk.
Alla burkar som är mindre än sin största burk, känns så små
Precis som tv apparater, blir det likadant.
Alltid skoj med större burkar, värsta man blir blind när man har större burk.
Alla burkar som är mindre än sin största burk, känns så små
Precis som tv apparater, blir det likadant.
Kan tänka mig det =)
Den absoluta drömmen som man aldrig vet om de någonsin kan bli verklighet är 400*150*100 vilket blir nätta 6000L
Då kan man köra antingen ett fet jordätar kar med lite annat kul, eller en seriös Crenicichla tank med typ Tapajos, Marmorata eller Johanna i och med den volymen finns ju tom möjligheter med parbildning..
Eller så kan man dra på ett fett CA kar.
Möjligheterna är oändliga känns det som hehe.
Den absoluta drömmen som man aldrig vet om de någonsin kan bli verklighet är 400*150*100 vilket blir nätta 6000L
Då kan man köra antingen ett fet jordätar kar med lite annat kul, eller en seriös Crenicichla tank med typ Tapajos, Marmorata eller Johanna i och med den volymen finns ju tom möjligheter med parbildning..
Eller så kan man dra på ett fett CA kar.
Möjligheterna är oändliga känns det som hehe.
Hade jag bara fått tag i fler Biotodoma cupido ifrån Santarem, så det hade blivit ett stim.
Då hade jag stoppat i dom i mitt 1200 kar tillsammans med mina VF Discus.
Cupido går väldigt bra med Discus, men ser fjutigt ut med 2 st.
Köpte för ett tag sen två hundra kardinaltetra, kanse 50 kvar efter en månad
Härliga rovdjur VF Discus är, beter sig precis som pirayor när en har fått tag i en kardinal.
Det var som kasta pengarna i sjön med dom kardinalerna.
Senast redigerad av discusred; 18 August 2010, 21:37.
Kommentar