Imponerande forum

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    NCS Medlem
    • november 2005
    • 1294

    Imponerande forum

    Jag har med lite förvåning läst ibland inlägg som menar att forumet på något sätt minskar/tappar medlemmar. Jag tror inte detta är sant, antal inlägg varierar förstås med årstid, hur skrivsugna de som är inloggade är osv men
    igår så kollade jag via medlemsregistret, sorterat på senaste besök och
    det visade att imponerande många är inloggade, tex den 11/8 så var det under detta dygn ca 160 användare som varit inloggade, till detta kommer gäster , gissningvis dubbelt så många. Så under en lite lågsäsongsdag i augusti så kanske så många som över 400 har varit och läst på forumet.
    Det är ju kul, tänk om detta kunde visas på förstasidan så man kunde se antal besök per dygn, accumulerat, rullande medelantal osv, tror detta kunde
    tex attrahera annonsörer och läsare bättre. helt enkelt visa hur populärt forumet är. Det blir ju även roligare att skriva om man vet att många läser.
  • knockout
    Användare
    • juli 2008
    • 82

    #2
    +++

    Bra förslag!

    Kommentar

    • wenger
      Användare
      • februari 2003
      • 233

      #3
      Klockrent förslag.

      Kommentar

      • Hepox
        Användare
        • juli 2010
        • 13

        #4
        fixa de, tar inte många minuter att lägga till!
        540L Malawi

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • april 2002
          • 14633

          #5
          Hej

          Det är antalet inloggade medlemmar som är det intressanta, inte gästerna. Eller gästerna är förstås intressanta men en del är "spindlar" som indexerar sökmotorer som google har jag fått lära mig.

          Vårt forum är väldigt läst har jag förstått. Ett klick på medlemsregistret sorterat efter senaste inloggningen är verkligen upplysande! Det bästa alla kan göra för forumet är att skriva!
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          Arbetssätt...