Istlanum vs Koltrast

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RobinH
    Användare
    • augusti 2008
    • 2150

    Istlanum vs Koltrast

    En intressant,rolig sak hände nu ikväll när jag bytade vatten i karen i förrådet..

    Jag trycker ner uttömmnings slangen i ett kar där det går ett 60-tal istlanum yngel och går ut i trädgården och suger i andra ändan som vanligt, går in i förrådet igen för att fylla i ett annat kar och under tiden så ser jag att ett istlanum yngel simmar rätt in i slangen så jag går ut för att plocka upp den i trädgården och då ser jag att en koltrast står och kollar in denna sprattlande istlanumen och börjar picka lite på den, och rätt va det är så tar han den och flyger iväg hehe jag tänkte han får nog svårt att svälja den rackarn(den va nog ca 5cm lång).
    Men ca 2min efter så va han tillbaka igen och satt precis vid slutet på slangen och kollade, precis som han väntade på att det skulle komma en till hehehe.

    Konstigt att dem tar en fisk som ändå är 5cm det e ju rätt så stort för en koltrast ändå ju..

    Antagligen är det väl så att vattnet som töms ut i trädgården, blötar upp jorden så att dom lättare kan dra upp maskar och så fick han väl syn på istlanumen och tänkte det går väl lika bra hehehe.
    CA
  • Cronan
    Användare
    • juli 2008
    • 907

    #2
    Trodde när jag såg rubriken att det var tvärtom dvs koltrasten hade blivit mat

    Kommentar

    • RobinH
      Användare
      • augusti 2008
      • 2150

      #3
      Ursprungligen postat av Cronan
      Trodde när jag såg rubriken att det var tvärtom dvs koltrasten hade blivit mat
      Hahaha ja rubriken berättar inte historien ju men den låter lite intressant. hahaha..
      CA

      Kommentar

      • Lundensis
        Användare
        • mars 2004
        • 2262

        #4
        Det var en riktig lyxmiddag koltrasten fick.

        Kommentar

        Arbetssätt...