Undrar om det finns på nols ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cronan
    Användare
    • juli 2008
    • 907

    Undrar om det finns på nols ?

    Tänkt att ta mig en liten tur till nolsciklidhobby nästa lördag. Har varit inne på deras hemsida och kan inte hitta SA-ciklider på lagerlistan någon som vet hur det brukar vara med SA-ciklider där? Vill mest veta så jag vet hur jag ska inreda karen. Att det blir ett malawikar är redan bestämt sen har jag ett kar till som jag inte vet riktigt vad jag ska ha i det. Finns en risk för troffar igen.Framförallt är det jordätare och dvärgciklider jag tänket på.
  • Barracudan
    Användare
    • april 2005
    • 453

    #2
    Inte så mycket SA i Nol, däremot i Kungsbacka, kom inte ihåg vad affären heter.
    Frontosamarkus

    Kommentar

    • 56ovwal
      Användare
      • mars 2004
      • 664

      #3
      Lasse på Sandby Ciklidhobby kan tänkas ha vad du söker eller kanske kan skaffa det. Alternativet är att hänga med Ciklidvännerna i Malmö till Duisburg och bl.a. Hobbyzoo Tillman. Han har massor av SA och CA.
      Pigge
      Bygger ny akvarielokal:
      http://ovwali.blogg.se/
      Uppdaterad:2011-12-23

      Kommentar

      • plåtis
        Användare
        • juni 2002
        • 212

        #4
        Var på Zoomässan i Kungsbacka i dag. Jag tyckte att det var mycket Ca där. http://www.zoomassan.se/fiskar/fiskar.htm
        Lasse.H

        Kommentar

        • Cronan
          Användare
          • juli 2008
          • 907

          #5
          Ok tack för dom snabba svaren. Då får det bli två afrikanska kar då ett tangayanika och ett malawi kanske? Brukar va hos Lasse allt för många gånger i månadenTänkte nu när man åker 30mil kanske man kan få tag på något som inte finns här nere.

          Kommentar

          • GöranE
            Användare
            • februari 2009
            • 334

            #6
            bor bara några km från Kent i Nol, var där i fredags och han har en del apistogramma och jordätare. Bla Orange head, Altifrons,Gymngeophagus Rhabdotus, Biotodoma wawrini och Cupido.
            Jordätare är det som gäller..

            Kommentar

            • salmberg
              NCS Medlem
              • oktober 2007
              • 830

              #7
              Gör ett stopp på Åleds,det är det värt.
              Stannade själv till där i lördags när jag var på väg till Falkenberg.
              Mycket sydamerikanskt.

              Kommentar

              • GöranE
                Användare
                • februari 2009
                • 334

                #8
                Håller med!
                Förslag på Roadtrip:
                Åleds
                Kaj.P i Varberg (Diskus + L-Malar)
                Zoomässan i Kungsbacka
                Nols Ciklidhobby.

                Kent har även en massa L-malar och andra sydamerikanska ciklider.
                Typ Cryptoheros, Diskus, Hantlar, flagg, nyckelhål, scalarer mm mm.


                Ursprungligen postat av salmberg
                Gör ett stopp på Åleds,det är det värt.
                Stannade själv till där i lördags när jag var på väg till Falkenberg.
                Mycket sydamerikanskt.
                http://www.aleds.se/
                Jordätare är det som gäller..

                Kommentar

                • Cronan
                  Användare
                  • juli 2008
                  • 907

                  #9
                  Blir ingen resa till nols i helgen. Råkade ut för akvarie olycka i tisdagskväll och har nu fått tömma akvarierummet på alla akvarium utom ett. Väntar på att någon ska komma hitt och titta på det och se om det har blivit vattenskador. Men skam den som ger sig var trött på hobbyn i c.a 2timmar sen var jag igång och planerade igen. Har länge tänkt bygga om i rummet och nu har jag chansen. Ska se om jag kan få in 4st 720l i rummet 2st 540l och 2st 310l och 2st 60l. Tanken var från början att ha 2st 720l och 4st 540l men går det med 720l kar så varför inte.

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • augusti 2002
                    • 10784

                    #10
                    Ursprungligen postat av Cronan
                    Blir ingen resa till nols i helgen. Råkade ut för akvarie olycka i tisdagskväll och har nu fått tömma akvarierummet på alla akvarium utom ett. Väntar på att någon ska komma hitt och titta på det och se om det har blivit vattenskador. Men skam den som ger sig var trött på hobbyn i c.a 2timmar sen var jag igång och planerade igen. Har länge tänkt bygga om i rummet och nu har jag chansen. Ska se om jag kan få in 4st 720l i rummet 2st 540l och 2st 310l och 2st 60l. Tanken var från början att ha 2st 720l och 4st 540l men går det med 720l kar så varför inte.
                    Tråkigt med missödet men härlig inställning!

                    Kommentar

                    • smikeb
                      Användare
                      • augusti 2007
                      • 9

                      #11
                      Ursprungligen postat av Cronan
                      Blir ingen resa till nols i helgen. Råkade ut för akvarie olycka i tisdagskväll och har nu fått tömma akvarierummet på alla akvarium utom ett. Väntar på att någon ska komma hitt och titta på det och se om det har blivit vattenskador. Men skam den som ger sig var trött på hobbyn i c.a 2timmar sen var jag igång och planerade igen. Har länge tänkt bygga om i rummet och nu har jag chansen. Ska se om jag kan få in 4st 720l i rummet 2st 540l och 2st 310l och 2st 60l. Tanken var från början att ha 2st 720l och 4st 540l men går det med 720l kar så varför inte.
                      positivt tänkande, det tycker vi om. jag tänkte ta en tur till sandby. vet du om han har några häftiga rovmalawis?
                      www.miketre.webb.se

                      Kommentar

                      • Cronan
                        Användare
                        • juli 2008
                        • 907

                        #12
                        Ursprungligen postat av smikeb
                        positivt tänkande, det tycker vi om. jag tänkte ta en tur till sandby. vet du om han har några häftiga rovmalawis?
                        Ja vissa skulle säga idiot men så är det att vara fisknörd. Sist jag var där var där ett par rovmalawis men dom jag såg höll ingen topp kvalite direkt. Kommer inte ihåg vilka arter han hade hema dock. Bifogar en bild på mitt akvarierum som det ser ut nu lite svår fotat då ett av akvariumen står kvar i rumet.

                        Kommentar

                        • smikeb
                          Användare
                          • augusti 2007
                          • 9

                          #13
                          Ursprungligen postat av Cronan
                          Ja vissa skulle säga idiot men så är det att vara fisknörd. Sist jag var där var där ett par rovmalawis men dom jag såg höll ingen topp kvalite direkt. Kommer inte ihåg vilka arter han hade hema dock. Bifogar en bild på mitt akvarierum som det ser ut nu lite svår fotat då ett av akvariumen står kvar i rumet.
                          [ATTACH]25874[/ATTACH]
                          ja det är hårt att vara fisknörd blev det mycket fuktigt, då?
                          www.miketre.webb.se

                          Kommentar

                          • GöranE
                            Användare
                            • februari 2009
                            • 334

                            #14
                            Skönt med folk som bara bryter ihop och kommer igen
                            Inte något ont som inte har något gott med sig?
                            Du kom ju igång med det du hade tänkt göra med akvarierummet.
                            Jordätare är det som gäller..

                            Kommentar

                            • Cronan
                              Användare
                              • juli 2008
                              • 907

                              #15
                              Ursprungligen postat av smikeb
                              ja det är hårt att vara fisknörd blev det mycket fuktigt, då?
                              C.a 50l vatten skulle jag tro. Hade tur i oturen då mycket av vattnet ran ut ur huset genom en dold ventelation längs golvet. Men c.a 2 veckor med avfuktare och golvet var bara att slänga. Men nu ska jag lägga i en våtrumsmatta som jag viker upp på vägen. Så slipper jag framtida problem(förhoppningsviss iaf).

                              Kommentar

                              Arbetssätt...