Geophagus Sp. Belem ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    NCS Medlem
    • november 2005
    • 1294

    Geophagus Sp. Belem ?

    För nåt år sen så visade Crenicichla en bild på en ursnygg jordätate,
    Har den åter dykt upp här i landet ??, Om den kommer så är det ju ett hett skäl till att starta ett SA kar, någon som vet något mer om denna ??

    Varför inte starta en tråd om bilder på SA-Firrar. Börjar med mina fina Blå ciklider. (http://www.pixbox.se/pic7764284) (http://www.pixbox.se/pic7764924) Kanske borde bli medlem så att man kan posta bilder direkt...
  • GöranE
    Användare
    • februari 2009
    • 334

    #2
    Jäkla tjusig firre..
    Jordätare är det som gäller..

    Kommentar

    • HåkanM
      NCS Medlem
      • november 2005
      • 1294

      #3
      Just nu är jag så sugen på denna så jag börjar att på fullt allvar spekulera i möjligheten att utlysa en "belöning" till den person som kan ge sådana uppgifter så att denna fisk kan anhållas.

      Kommentar

      • oaken
        Användare
        • januari 2008
        • 269

        #4
        Ursprungligen postat av HåkanM
        Just nu är jag så sugen på denna så jag börjar att på fullt allvar spekulera i möjligheten att utlysa en "belöning" till den person som kan ge sådana uppgifter så att denna fisk kan anhållas.
        Den är ju snygg, men jag tycker det finns en rad andra Geophagus-arter som är extremt lika? Dvs lika mycket (samma) färg(er).

        Kommentar

        • Markie
          Användare
          • september 2008
          • 512

          #5
          Vill inte starta en ny tråd.. Undrar kort och gott vart hittar jag den bästa butiken i landet om jag vill ha tag i jordätare. Skulle kunna tänka mej en tripp över sundet till danmark . SUGEN på jordisar

          har dom en eller 2 Geophagus Sp. Belem så blir markie glad=)
          Senast redigerad av Markie; 05 augusti 2010, 02:47.

          Kommentar

          • cichlids4fun
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 3111

            #6
            Ursprungligen postat av Markie
            Vill inte starta en ny tråd.. Undrar kort och gott vart hittar jag den bästa butiken i landet om jag vill ha tag i jordätare. Skulle kunna tänka mej en tripp över sundet till danmark . SUGEN på jordisar

            har dom en eller 2 Geophagus Sp. Belem så blir markie glad=)
            mitt tips skulle vara åled eller zoomässan i kungsbacka när det gäller jordätare
            Mvh
            Peter

            don´t drink water-fish ..... in it!

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #7
              Bäst chans är väl om det kommer VF sändingar nu efter sommaren. Jag tror det är nu det öär översvämningar i stora delar och efter dessa är det säsong för VF. Men jag är osäker på detta. Kanske en beställning hos din favorit akvariehandlare vore en bra ide.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • GöranE
                Användare
                • februari 2009
                • 334

                #8
                Skall ner till Kungsbacka i morgon. Han har en massa olika jordätare men jag har inte sett denna du nämner.? Återkommer imorgon med en lägesrapport.
                Jordätare är det som gäller..

                Kommentar

                • KuRtaN
                  Användare
                  • februari 2008
                  • 778

                  #9
                  Grymt snygga är dom, ägde 3 av dessa fiskar efter Chrenchicla som tyvärr dog efter ett ganska kort tag.. =/
                  Over and out // Mathias

                  Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

                  Kommentar

                  • GöranE
                    Användare
                    • februari 2009
                    • 334

                    #10
                    Var nere i på zoomässan i eftermiddags och det fanns ingen G.sp Belem. Han hade ett antal andra jordätare. Typ G.Pindaré, G.Albialos, G.Suranimensis, + några G.sp ??

                    Åkte därifrån med ett par Acharithtys Heckelii och ett stim med koppartetror.(15st) kompletterar dom 20 jag hade redan. Behöver nog 20-30 till för att det skall se många ut. Om ni fattar ??
                    Jordätare är det som gäller..

                    Kommentar

                    • Markie
                      Användare
                      • september 2008
                      • 512

                      #11
                      Tack för alla tips! Är mitt uppe i en flytt till umeå och planerar en inköpsresa till hösten. Har ännu inte kollat in utbudet i umeå men är ganska så säker på att jag blir lite besviken.

                      Kommentar

                      • oaken
                        Användare
                        • januari 2008
                        • 269

                        #12
                        Ursprungligen postat av Markie
                        Tack för alla tips! Är mitt uppe i en flytt till umeå och planerar en inköpsresa till hösten. Har ännu inte kollat in utbudet i umeå men är ganska så säker på att jag blir lite besviken.
                        Det är ju i så fall ett perfekt tillfälle att hänga med Umeå Akvarieförenings akvarieresa Förra året var vi bl.a. på Zoomässan som hade en hel del Geophagus som sagt.

                        Vad gäller utbudet i Umeå så är det lite skralt ja. Men det går alltid att beställa hem vad man vill från Imazo och Akvarietekniks utbud åtminstone, fast de brukar väl inte ha så mycket Geophagus spp. på sina listor vill jag minnas.

                        Kommentar

                        • Markie
                          Användare
                          • september 2008
                          • 512

                          #13
                          Ursprungligen postat av oaken
                          Det är ju i så fall ett perfekt tillfälle att hänga med Umeå Akvarieförenings akvarieresa Förra året var vi bl.a. på Zoomässan som hade en hel del Geophagus som sagt.

                          Vad gäller utbudet i Umeå så är det lite skralt ja. Men det går alltid att beställa hem vad man vill från Imazo och Akvarietekniks utbud åtminstone, fast de brukar väl inte ha så mycket Geophagus spp. på sina listor vill jag minnas.
                          Det låter inte alls dumt om det finns platser kvar så följer jag gärna med.
                          Kul att det finns en aktiv förening här uppe!

                          Var på djurmagasinet (vilka jag hört ska ha det bästa utbudet) för nån dag sedan och kan ju säga som så att det fanns mycket jag sakna när det gäller både utbud och standarden på deras kar..

                          Beställa fisk gör jag helst inte då man inte vet i vilket skick fisken är i då man får den. Så det är nog bättre jag åker med umeå akvarieförening på deras resa

                          Skall genast ge mig till känna på umeå akvarieförenings forum så kanske man kan få fler detaljer där. Så slipper jag kapa denna tråd mer..

                          Kommentar

                          • HåkanM
                            NCS Medlem
                            • november 2005
                            • 1294

                            #14
                            Nu har jag skickat ett personligt meddelande till Janne E och bett han skriva i denna tråd om han vet något , han bor ju för närvarande i "Belem" , hoppas han vet något och vill dela med sig av det han vet.

                            Kommentar

                            • HåkanM
                              NCS Medlem
                              • november 2005
                              • 1294

                              #15
                              om denna inte går att få tag i, finns det någon annan variant som är lik denna
                              som är enklare att finna ?

                              Kommentar

                              Arbetssätt...