Hur få troffar i ett 540 sällskapskar(T)?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Norrland
    Användare
    • december 2009
    • 557

    #16
    Troffar ger dig standig utmaning och darfor svara att ge specefika svar pa. Generellt sa gar det battre att hanvisa med ett och annat. Stora burkar med manga individer ar en ganska accepterad hanvisning.

    Alla troffe varianter har olika temprament. Men varje hane innom varje grupp har stark personlighet so det gar inte heller att satta i sten pa hur det blir.

    Troffar ger dig massor av hobby. Starta en grupp. Du marker innom kort ifall det ar nagot for dig.

    Ikola ager jag sjalv och dom ar helt otroligt vackra.
    Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

    Kommentar

    • doohan
      NCS Medlem
      • augusti 2004
      • 1607

      #17
      Ja

      risken är stor om skaffar en grupp att du vill har fler grupper då det dräller av vackra troffar

      Kommentar

      • matt.is
        Användare
        • september 2003
        • 386

        #18
        Får se hur utmaningen blir...

        Var på Aquatropic i Sala i lördag och införskaffade en 'liten' grupp T ikola yngel - 11 st.
        Köpte samtidigt ett par J Regani Kipili som jag eftersökt länge.

        Mkt trevlig källaraffär, snygga akvarium och fiskar (Tanganyika och Malawi) - rekommenderas :-)

        Imorgon blir det till att köpa till ett Powerglo lysrör till det Coralstar som jag idag har i.
        Aquastar + Coralstar som jag har just nu är ingen snygg kombination.

        Fundera också på att ha i lite 'marmorkross' för att få lite mer djupvattenskänsla i burken.

        Kommentar

        • specmats
          Användare
          • december 2004
          • 3060

          #19
          yngel beroende på storlek men nånstans på typ 2-5 cm kanske? isf blir/uppstår problem om ett år
          Tropheus Duboisi halembe, so
          Melanochromis Auratus, vf
          Synodontis Petricola, odlade

          Akvarie-setup (Salt)

          Kommentar

          • matt.is
            Användare
            • september 2003
            • 386

            #20
            ca 2 cm...

            Fanns bara 11 st ...

            Kommentar

            • doohan
              NCS Medlem
              • augusti 2004
              • 1607

              #21
              Jag

              Ursprungligen postat av matt.is
              ca 2 cm...

              Fanns bara 11 st ...
              brukar handla av Janne på Aquatropic. Mycket schysst kille med en trevlig fiskkällare och humana priser. Han säljer ju Hagens lysrör, såsom PowerGlo, AquaGlo.

              Jag har 8st ikola yngel, men har fler på gång!

              Kommentar

              • Norrland
                Användare
                • december 2009
                • 557

                #22
                Lycka till. Ikola ar kanon. Men som sagt...ganska egensinniga. Tva gamla snuttar pa min burk ifall du vill se.

                Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
                Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

                Kommentar

                • matt.is
                  Användare
                  • september 2003
                  • 386

                  #23
                  Ursprungligen postat av doohan
                  brukar handla av Janne på Aquatropic. Mycket schysst kille med en trevlig fiskkällare och humana priser. Han säljer ju Hagens lysrör, såsom PowerGlo, AquaGlo.

                  Jag har 8st ikola yngel, men har fler på gång!
                  Då kanske man skulle kunna få köpa till några av dig, innan gruppen är väletablerad...

                  Kommentar

                  • doohan
                    NCS Medlem
                    • augusti 2004
                    • 1607

                    #24
                    Jag

                    Ursprungligen postat av matt.is
                    Då kanske man skulle kunna få köpa till några av dig, innan gruppen är väletablerad...
                    har idag bara 8st F2 yngel efter mina F1or. Men jag har fler på gång så inom ca 2-3 veckor har jag kanske 20-30st till.

                    Är det intressant så får du komma o köpa ikolor av mig. Precis som du säger så är det bästa tillfället att tillsätta nya när dom är små. Jag brukar alltid ändå täcka akvariet i ca 2 dygn, även om det är små yngel jag för ihop till en grupp. Är kanske lite över försiktig

                    Kommentar

                    • matt.is
                      Användare
                      • september 2003
                      • 386

                      #25
                      Yngeltid...

                      Inte direkt troffar, men de går ju i samma akvarium.

                      Har idag yngel på multisarna och kipili reganin och snart kommer nog apelsinerna ut med sina små. Honan försvunnen i en halv vecka nu och hanen har grävt upp rejält vid en sten vid bakrutan.

                      Lite synd att det är så svårt att bli av med tanganyikaciklider (har ett gäng J Marlieri och Princessor också som ingen vill ha).

                      Kommentar

                      Arbetssätt...