Neetroplus panamensis?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    NCS Medlem
    • november 2005
    • 1294

    Neetroplus panamensis?

    I boken "små cichlider" av Benny B Larsen, F. Ingemann Hanssen så står det på sid 63 om Neetroplus panamensis. Enligt texten är detta en liten fisk, drygt
    10 cm. Vidare så står det att den finns i 2 färgvaianter, en grå och en röd.
    Den gråa såg inte mycket ut för värden men den röda på bild var riktigt vacker. Detta borde vara en riktig Ca-hit, lagom stor och snygg. Är det någon som har denna eller är ute efter den. vore kul att se lite fler bilder.
  • Nicke SA
    NCS Medlem
    • januari 2007
    • 290

    #2
    Det är nog denna du avser... http://www.ciklid.org/artregister/ar...art.php?ID=295
    Mvh Niklas
    Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.

    Kommentar

    • Gabbi
      Användare
      • april 2002
      • 897

      #3
      Vi har ett par hemma som inte får särskilt mycket uppmärksamhet för tillfället.
      Här är världens minsta bild på en av dem:

      www.akvarielagret.se/akvarieboken

      Kommentar

      • dezplay
        Användare
        • september 2008
        • 235

        #4
        Jag fick tag i 5st av denna arten för en vecka sen ungefär. Bara 3-4cm än så länge men när de blir lite större kommer det bilder

        Kommentar

        • HåkanM
          NCS Medlem
          • november 2005
          • 1294

          #5
          Ursprungligen postat av dezplay
          Jag fick tag i 5st av denna arten för en vecka sen ungefär. Bara 3-4cm än så länge men när de blir lite större kommer det bilder
          Ja lite bilder nu vore trevligt

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Finns en del i artregistret: Cryptoheros panamensis
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            Arbetssätt...