Resa till Duisburg 30 sept- 3 okt. 2010

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olaJ
    Användare
    • augusti 2003
    • 584

    Resa till Duisburg 30 sept- 3 okt. 2010

    Det börjar bli dags att kolla upp intresset för den årliga resan till Duisburg och deras internationella cikliddagar.

    Vi lämnar Sverige och Trelleborg torsdag 30/9 ca 20.00 och kommer hem igen söndag 3/10 ca 19.00 (obs helt beroende på trafik mm). Det blir butiksbesök under resan ner till Duisburg på fredagen, lördagen blir det mässan och utställningen + butiksbesök i Duisburg med omnejd, söndagen hämtar vi den fisk vi köpt under fredagen (denna packas lördag kväll eller söndag morgon och hämtas på mässan eller vid butiken om det passar).
    Riktpris 3-3500:-SEK, lite beroende på hur många som följer med, blir det 25 man så hamnar det förmodligen på 3000:-SEK, 30 man ca 2600:- osv, blir vi bara 20 så kostar det 3500:-SEK ungefär, men det är svårt att säga exakt så här tidigt. Ber att få återkomma med mer exakta priser när vi fått in offerterna från bussbolagen.
    I priset ingår som vanligt :

    Plats i bekväm och rymlig turistbuss, Captains Buffé på TT-Line (Ät och drick tills du kräksbuffé :Hurra: ). Plats i hytt på båten,frukost på båten, 2 nätter i hotellrum i Duisburg (dubbelrum, önskas av någon anledning enkelrum tillkommer extradebitering för detta), 2 frukostbuffé på hotellet. Trevligt sällskap ingår också såklart, vi brukar alltid ha riktigt trevligt på dessa resor, så tveka inte att anmäla ert intresse redan nu.

    Anmäl ert intresse till ola@transten.se så lägger jag in er på den preliminära listan (obs inte bindande i detta skedet).
    Kan nämna att vi redan nu är ca 15 man anmälda, så tänk inte för länge.

    Välkomna.
    Ola J, Ciklidvännerna Malmö.
    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx
  • PatrikMalmo
    Användare
    • maj 2005
    • 4642

    #2
    Hmm, denna gång går resan med MAF... men jag hoppas ni blir många, har skoj samt att vi ses därnere!!

    Hilsen,

    /P
    Ingen fisk har läst böckerna.

    Kommentar

    • AnnikaY
      NCS Medlem
      • december 2002
      • 228

      #3
      Jag kommer att åka tillsammans med några kompisar från Zoopet. Vi ses i Duisburg

      Kommentar

      • cichlids4fun
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 3111

        #4
        kan vara av intresse, dock så skulle några nya affärer att besöka vara intressant
        Mvh
        Peter

        don´t drink water-fish ..... in it!

        Kommentar

        • kaj.p
          Användare
          • april 2002
          • 2294

          #5
          Jag kommer o vara där nere tisdag till tisdag extra kul iår då vi fått in en svensk domare i diskuschampionatet.
          Diskussällskapet
          www.diskusforum.se

          Kommentar

          • olaJ
            Användare
            • augusti 2003
            • 584

            #6
            Ursprungligen postat av cichlids4fun
            kan vara av intresse, dock så skulle några nya affärer att besöka vara intressant
            Förslag på lämpliga affärer emottages tacksamt Peter . Du känner till rutten vid det här laget och vet vilka avstickare vi kan göra. Ut och gräv på nätet och återkom med förslag så ser vi om det kan genomföras, alltid kul att se något nytt också.
            "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

            Kommentar

            • kaj.p
              Användare
              • april 2002
              • 2294

              #7
              Ta ett stop här http://www.deister-aquaristik.de/start.html I måndags var butiken fullladdad med sjöcilider och en amazonassändning var på g in. Frächare butik finns knappt.
              Diskussällskapet
              www.diskusforum.se

              Kommentar

              • Mikael W
                NCS Medlem
                • augusti 2002
                • 8597

                #8
                Jag får avstå i år, satsar på nästa år i stället, då det är ciklidträff samtidigt. I stället deltar jag i Ciklidistits exkursion till Berlin i höst.
                mvh
                Mikael W
                (NCS-medlem sedan 1981)

                Kommentar

                • Wilhelm
                  Användare
                  • april 2002
                  • 9122

                  #9
                  Ursprungligen postat av Mikael W
                  Ciklidistits exkursion
                  Vad är det?
                  mvh Wilhelm

                  "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                  www.linkopings-akvarieforening.net/
                  Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                  www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                  Kommentar

                  • Mikael W
                    NCS Medlem
                    • augusti 2002
                    • 8597

                    #10
                    Ursprungligen postat av Wilhelm
                    Vad är det?
                    Exkursion? En resa som företas av en grupp, vanligen i fritidssyfte eller för att t.ex. studera något.
                    mvh
                    Mikael W
                    (NCS-medlem sedan 1981)

                    Kommentar

                    • cichlids4fun
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 3111

                      #11
                      Ursprungligen postat av olaJ
                      Förslag på lämpliga affärer emottages tacksamt Peter . Du känner till rutten vid det här laget och vet vilka avstickare vi kan göra. Ut och gräv på nätet och återkom med förslag så ser vi om det kan genomföras, alltid kul att se något nytt också.
                      är extremt dålig insatt i vad det finns för andra butiker än de vi varit i, och för dålig i det tyska språket för att hitta nya vettiga, tips från andra är nog mer givande då som kaj då gjorde
                      Mvh
                      Peter

                      don´t drink water-fish ..... in it!

                      Kommentar

                      • Wilhelm
                        Användare
                        • april 2002
                        • 9122

                        #12
                        Ursprungligen postat av Mikael W
                        Exkursion? En resa som företas av en grupp, vanligen i fritidssyfte eller för att t.ex. studera något.
                        Exkursion vet jag vad det är, men Ciklidistits??
                        med risk för att jag är för trött!
                        mvh Wilhelm

                        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                        www.linkopings-akvarieforening.net/
                        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                        Kommentar

                        • Mikael W
                          NCS Medlem
                          • augusti 2002
                          • 8597

                          #13
                          Ursprungligen postat av Wilhelm
                          Exkursion vet jag vad det är, men Ciklidistits??
                          med risk för att jag är för trött!
                          Hej
                          Ciklidistit är en förening för ciklidintresserade. Den är grundad för 13 år sedan och har ca 100 medlemmar. Föreningen har de tre senaste åren arrangerat en resa till Duisburg-mässan, med besök i flera intressanta ciklidaffärer i närheten. Första gången besökte vi affärer i Duisburgområdet, andra året också i Holland och Belgien, och senaste höst gjorde vi en avstickare söderut och tittade på Air Fish, Mal-Ta-Vi och Cichlidenstadl. Nästa höst tänkte vi åka till Berlin i stället, för att sedan åka till Duisburg nästa år, när det är ciklidträff där.
                          jag kanske var trött, dessutom är detta lite OT i denna tråd, ursäkta.
                          mvh
                          Mikael W
                          (NCS-medlem sedan 1981)

                          Kommentar

                          • olaJ
                            Användare
                            • augusti 2003
                            • 584

                            #14
                            Ursprungligen postat av cichlids4fun
                            är extremt dålig insatt i vad det finns för andra butiker än de vi varit i, och för dålig i det tyska språket för att hitta nya vettiga, tips från andra är nog mer givande då som kaj då gjorde
                            Ja jag tänkte plåga Kaj lite grann också och se om han kan rekommendera något.
                            "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                            Kommentar

                            • olaJ
                              Användare
                              • augusti 2003
                              • 584

                              #15
                              Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                              Hmm, denna gång går resan med MAF... men jag hoppas ni blir många, har skoj samt att vi ses därnere!!

                              Hilsen,

                              /P
                              Vi hade planer på att hänga på MAF:arna detta år, men många av våra tidigare resenärer tyckte det blev för mycket med en extra dag på resande fot, men vi syns självklart därnere.
                              "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                              Kommentar

                              Arbetssätt...