Algiga stenar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • april 2002
    • 5028

    #16
    Att ta in stenar med alger är nog inte farligare än att mata med levande foder, då följer det med både det ena o det andra(tyvärr orkar ingen fånga levande längre)

    om du tar stenar med alger o vill att allt ska dö, ta upp dom å låt solen torka dessa
    är dom torra är det mesta dött.
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

    Kommentar

    • bossep
      Användare
      • januari 2013
      • 2352

      #17
      Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
      Att ta in stenar med alger är nog inte farligare än att mata med levande foder, då följer det med både det ena o det andra(tyvärr orkar ingen fånga levande längre)

      om du tar stenar med alger o vill att allt ska dö, ta upp dom å låt solen torka dessa
      är dom torra är det mesta dött.
      Håller med dig både om akvariehygien och levande foder. Ni skulle se hur det ser ut där firrarna bor i naturen!
      Varför skall ett akvarium se ut som en steril swimmingpool?
      Webmaster för Ciklid.org.
      Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

      Kommentar

      • sleepy
        Användare
        • augusti 2004
        • 294

        #18
        Alger i fint, om man orkar hålla rent glasrutorna dock
        Senaste bygget: Aquaterarium me tanganyika firrar
        http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=5652.0

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • april 2002
          • 14633

          #19
          Ursprungligen postat av Pierre_N
          Det slog mig precis en sak när jag postat detta, är det någon som provat att värma på sten med gassvetts och sedan doppat dem i vatten. Går det att få dem att spricka snyggt då eller blir det bara skit? Kanske skulle ta med mig en sten till jobbet och testa.
          När jag var liten och mina föräldrar byggde en sommarstuga så "eldade" vi bort ett par gigantiska stenbumlingar. Vi eldade under dem så att de blev varma och sedan hällde vi vatten på dem så att de sprack och blev hanterliga (bars bort och grävdes ner). Det blir vassa skärvor som jag inte tror blir bra akvariesten.

          När det gäller ursprungsfrågan är nog det enda potentiella problemet att algerna dör och belastar vattnet när de ruttnar och då ska det vara rätt mycket alger för att orsaka problem.
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          Arbetssätt...